filter op gebruiker bij rollen toewijzen

filter op gebruiker bij rollen toewijzen

door H B -
Aantal antwoorden: 2
Hallo
Ik heb een omgeving waarin meerdere groepen cursisten bestaan die een cursusleider hebben.
De cursusleiders wijzen de rollen toe aan de cursisten. Op het moment echter dat een curusleider dit scherm ziet, krijgt hij alle cursisten te zien.

Kan ik dat op de een of andere manier filteren? Zodat de cursusleiders alleen de cursisten te zien krijgen die die voor hun van belang zijn?.

Ik zou uiteraard in de naam van de cursusten iets kunnen zetten, maar dan nog heb je bij grote aantallen cursisten dat je behoorlijk door moet scrollen voordat je bij je cursisten bent.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op H B

Re: filter op gebruiker bij rollen toewijzen

door Dirk Jan Smids -

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb de deelnemers een gebruikersnaam gegeven met daarin een verwijzing naar de cursus waar ze deel aan nemen. Ik kan ze echter niet selecteren omdat de lijst met deelnemers/gebruikers alleen hun naam en e-mailadres laat zien. Kan ik dit wijzigen zodat ik ook de gebruikersnaam in beeld krijg?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Dirk Jan Smids

Re: filter op gebruiker bij rollen toewijzen

door Marcel Ziemerink -

Je zou het kunnen doen door middel van;

* / ▶ Beheer * / ▶ Gebruikers * / ▶ Gebruikers* / ▶ Gebruikers in bulk beheren

Hierin kun je specefiek aangeven welke gebruikers met welke rollen en in welke cursussen je wilt tonen. Volgens mij is deze funtie sinds Moodle 1.8 actief!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -