Teruggezette vragen?

Teruggezette vragen?

door Jan Wicher Boersma -
Aantal antwoorden: 1
Beste forumgebruikers,
Als medewerker bij een opleidingsinstituut ben ik verantwoordelijk gemaakt voor de inhoudelijke kant van onze digitale leeromgeving via Moodle.
Tot mijn grote frustratie komt het regelmatig voor dat in de vragenpoolcategoriën vragen worden 'teruggehaald' terwijl ik deze juist heb verwijderd. Zo heb ik alle vragen binnen een categorie aangepast (deze vragen behouden dezelfde id), na een aantal weken tref ik in de vragencategoriëen naast de vernieuwde vragen, weer de oude vragen aan (met een nieuwe vraagid). Als ik deze weer wil verwijderen zie ik dat deze in bepaalde testen worden gebruikt. Als ik naar de desbetreffende vraag kijk dan zie ik onderaan dat de vraag is aangemaakt door onbekend op onbekend.
Het is zo dat wij een aantal basisklassen hebben waar wij een backup van maken en deze weer terugzetten indien we deze nodig hebben. Zou het hiermee te maken kunnen hebben?
Kan iemand mij uitleggen wat de oorzaak is en hoe ik dit kan voorkomen? Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Jan Wicher Boersma
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Wicher Boersma

Re: Teruggezette vragen?

door Guido van der Waals -

Volgens mij is een vraag pas echt te verwijderen wanneer niemand daaraan gelinkt is. Dus wanneer een deelnemer ooit die vraag beantwoord heeft en hij zit nog steeds in een cursus waar ooit die vraag aan gekoppeld is geweest dan heb je pech.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -