Databases

Databases

door Guido Ars -
Aantal antwoorden: 7
Ik zag in Access staan bij externe gegevens dan meer dat je je access database kan koppelen aan een andere database. Kan iemand mij misschien toelichten of dat een manier is om zo mijn acces database te koppelen met die van Moodle ? Want als het zo kan dan zou dat erg makkelijk zijn.

B.v.d
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Guido Ars

Re: Databases

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Wat wil je daar mee doen als ik zo nieuwsgierig mag zijn? Het is nogal gevaarlijk om rechtstreeks in de Moodle tabellen te peuteren...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Databases

door Guido Ars -
Een groepje mensen heeft voor hem de basis van een database gelegd. Het is de bedoeling dat hijzelf al zijn stof erin stopt. Dat gaat van video bestanden t/m word bestanden met text. Dat is onderverdeeld bij vakken, hoofdstukken, paragrafen. Dan wilt hij die database met de database van Moodle koppelen. Omdat hij perse een database voor zijn laptop wilt en dan wilt hij die dus koppelen met de database van Moodle om de gegevens zo over te zetten. Ik dacht zelf dat dit helemaal niet zo kon maarja.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Guido Ars

Re: Databases

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Wat een ongelooflijk verhaal.
Om te beginnen is Access alleeen geschikt voor je adresboek of je cd-collectie in bij te houden - als je iets moeilijkere dingen verwacht, zeker in samenwerking met andere databanken of andere gebruikers, dan stoot je onmiddellijk op onoverkomelijk moeilijke dingen en wordt het heel moeilijk te begrijpen waarom zaken al dan niet of soms gebeuren.

Als hij een synchroon systeem van zijn moodle site op laptop wil houden, wel dan is het makkelijkst... om een synchrone moodle op laptop te houden: om de zoveel tijd een backup terugzetten op de laptop van database en moodledatamap lost het probleem op.

Tweerichtingsverkeer... vergeet het, tenzij je databank expert bent en een jaartje tijd hebt om die transactieproblemen op te lossen en bij te programmeren, en dan nog. Zelfs bij zeer grote Moodle sites kiest men altijd voor één databank op een heel zware machine of op een cluster, maar twee databanken synchroon houden dat is niet te verwezelijken, laat staan twee totaal verschillende types waarvan één de kreupele access is ...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Databases

door Guido Ars -
Ja ik zei ook al tegen die man dat het mij niet verstandig leek omdat Acces natuurlijk langer na niet de dingen kan die SQL kan. Maar in ieder geval heel erg bedankt voor de antwoorden.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Databases

door Hans Geurts -
Maar natuurlijk is het altijd gevaarlijk om externe koppelingen te maken. Maar wel erg handig glimlach. Zo kun je o.a. nieuws wijzigen zonder de datum te wijzigen en gebruikersgegevens koppelen aan een lokale administratie, via ODBC koppelen aan bijvoorbeeld Access of Excel. Werkt prima, maar je moet wel weten wat je doet. What's new?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -