Metacursos

Metacursos

per Salvador Cardona -
Nombre de respostes: 2
He creat un metacurs amb la idea que hi hagi recursos compartits per als cursos fills.
Tinc els següents problemes:
1. Quan vull fer servir un recurs del metacurs en el curs fill, faig un enllaç (és correcte?). Quan l'alumne clica l'enllaç des del curs fill, salta automàticament al metacurs pare i llavors canvia d'entorn i de fet ha perdut l'entorn original. (Espot conservar?)
2. En la línia anterior, una qualificació d'una activitat del metacurs pare es`pot registrar en el conjunt de qualificacions del curs fill?
En resposta a Salvador Cardona

Re: Metacursos

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
Jo diria que no a les dues qüestions, tot i que no ho he provat mai. Però dic que no perquè la idea, la filosofia del metacurs, és una altra.

Un metacurs el que fa és aprofitar les inscripcions dels cursos fills per no haver de repetir la feina de tornar a inscriure als usuaris. Això permet que els usuaris dels cursos fills, que potser no tenen res a veure els uns amb els altres, ara coincideixin en el metacurs. Però d'aquí a traslladar activitats i/o qualificacions hi ha un pas que, em sembla, els creadors de moodle no contemplaven.

Poso un exemple de metacurs. Els estudiants dels diferents cursos i nivells de francès tenen un metacurs, un punt de trobada informal, anomenat Le bistrot. Com que és un metacurs, els cursos fills són els cursos de francès i tots les usuaris inscrits en aquests cursos de francès tenen automàticament accés a Le bistrot on poden parcipar en fòrums informals, veure nous recursos i fer algunes activitats. El que no fem és traslladar la seva activitat de Le bistrot cap al cursos fills: no tindria massa sentit perquè és un lloc de relació social informal.

No sé si he respost bé la pregunta.
En resposta a Joan Queralt

Re: Metacursos

per Joan Miquel Villaró -
Jo utilitzo els metacursos de la mateixa manera que planteja el Salvador: Uns espais en què tinc qüestionaris que em poden ser útils a diferents cursos fills.
També dirigeixo els alumnes amb enllaços, de manera que passen del curs fill al metacurs.
No m'he plantejat mai com recuperar les qualificacions del metacurs al curs fill. Suposo que com diu el Joan no està previst.
El que sí m'he plantejat, però NO HE PROVAT, és exportar totes les preguntes dels metacursos al Nucli del sistema (des de l'edició de categories de preguntes). D'aquesta manera els qüestionaris es podrien crear des de cada curs tibant de les preguntes comunes del Nucli.