waar hoort calculated.html

waar hoort calculated.html

door Ger Tielemans -
Aantal antwoorden: 3
Dag Koen,

Kun je me helpen? Als ik in versie 1.9.7 bij een toets een nieuwe vraag kies, bijvoorbeeld berekenend - maar ook bij een aantal andere vraagtypen - en daarna op de eerste help-button klik, krijg ik de melding dat calculated.html niet bestaat. (zie afbeelding)

En nu het rare: als ik op de hyperlink "Index helpbestanden" klik en daar doorblader naar testen >> berekende vragen, dan vind ik keurig jouw Nederlandse vertaling.

Vraag: waar hoort calculated.html in de taaldirectories thuis?
  • Als dit een vraagtype van de kerndistributie is, dan verwacht je:
    • het taalbestand van de vraag zelf (aangeduid met xx) in de root:
      • /lang/en_utf8/qtype_xx.php
      • /datadir/lang/nl_utf8/qtype_xx.php
    • help bestanden in:
      • /lang/en_utf8/help/xx/xx.html
      • /datadir/lang/nl_utf8/help/xx/xx.html
  • Als het aanvullend is, verwacht je ze in:
    • /datadir/lang/en_utf8_local/
    • /datadir/lang/nl_utf8_local
Plaats ik in /help/xx/xx.html een dummy bestand calculated.html dan werkt het wel.

Vraag 2: waar resideert calculated.html nu?

(Vraag 3: ik zie in de tracker dat Tim Hunt wil dat de lang files in de plugin-modul zelf worden geplaatst, maar hoe gaat dan de NL taal update?)


Bijlage calculated.png
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: waar hoort calculated.html

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Ik zal er eens naar kijken - taalbestanden in plugins is heel vervelend omdat die op de meest vreemde plaatsen bewaard worden.

Naar Moodle 2.0 toe zal het taalpakket waarschijnlijk een structuur krijgen zoals in Mahara, maar alle mappen van de code nagemaakt worden en de taalbestanden op relatief dezelfde plaats bewaard worden als de originele Engelse bestanden. Ik kijk er in elk geval niet naar uit, want ik vind het een hopeloos rommeltje, tenzij er een goede editor bijkomt.

Ik kijk in elk geval naar je probleem en laat iets weten als het opgelost is?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: waar hoort calculated.html

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Opgelost - taalupdate doen en het is in orde.
De bestanden zijn verplaatst - ik heb een kopie op de oude plaats laten staan voor 1.8-gebruikers..
Gemiddelde van de beoordelingen:  -