ANTWOORD op een VRAAG opslaan

ANTWOORD op een VRAAG opslaan

door Hans Geurts -
Aantal antwoorden: 0
Wat wil ik concreet? Hoe start ik naar believen een functie "antwoord opslaan", identiek aan de functie onder de knop Submit/Bewaren? Ofwel: hoe kan ik hetzelfde laten gebeuren bij een klik op Volgende of hoe dan ook naar de volgende vraag gaan?


Achtergrondinformatie:

1 test bestaat uit 1 of meer pogingen, 1 poging bestaat uit 1 of meer vragen. En over de laatste gaat het hier. Ik kan in een Test niet regelen hoe er met vragen moet worden omgegaan. Jammer ...

Adaptieve modus + strafpunt werkt bij mij niet naar behoren, want geldt per poging. Studenten kunnen binnen een zelfde poging blijven bladeren door de antwoorden en alsnog het juiste antwoord kiezen (dus ook na naslag van de lesstof...).

Nou heb ik het bladeren al kunnen uitzetten via een edit van de broncode. Paginanummers en Vorige zijn uitgeschakeld en er is alleen de optie Volgende. Slimmeriken kunnen echter via VORIGE/VOLGENDE in de browser nog altijd bladeren.En daarnaast wordt een antwoord nog steeds niet opgeslagen droevigKort gezegd, het eindresultaat is precies wat ik zoek en wil. Ben geen PHP-er of programmeur, maar wel redelijk onderlegd in het lezen (en oppervlakkig) wijzigen van programmacode. Flink op zoek geweest in de broncode krijg ik er mijn vingers toch niet niet achter.

Wat gebeurt er onder de knop Submit/Bewaren (in adaptieve modus bijvoorbeeld naast de antwoorden in een meerkeuzevraag)?
Hier wordt het antwoord op de actuele vraag opgeslagen én meteen het punt berekend, eventueel verrekend met de voor deze vraag ingestelde strafpuntfactor. Met een waarde 1 is elk nieuw antwoord fout. En dat is nou precies wat ik wil glimlach

<input type="submit" name="resp1388_submit" value="Submit" class="submit btn" onclick="form.action = form.action + '#q1388'; return true;" /></div>

Nogmaals, het gaat hier dus niet over het opslaan van Pagina of Test, maar van Antwoord op een Vraag.



 
                        
Gemiddelde van de beoordelingen:  -