Goed overzicht van leerling over cursussen heen

Goed overzicht van leerling over cursussen heen

door Richard van Iwaarden -
Aantal antwoorden: 2

Beste Moodle collega's,

Ik speel eens een vraag van een docent door, zoals ik ze met grote regelmaat krijg:

In moodle kan je goed de verrichtingen van de studenten volgen.   Per cursus en niet een totaalbeeld. Als mentor is dat eigenlijk onontbeerlijk.

zijn in moodle bij activiteitenoverzicht aanpassingen mogelijk zodat zichtbaar wordt:

te maken opdrachten      met agenda notatie als dit gebruikt wordt
ingeleverde opdrachten
resultaat opdracht inclusief commentaar
resultaat per cursus

mogelijkheid om dit bestand te downloaden voor bespreking met de student.

per cursus zoeken naar de cijfers  enz. enz. enz.  is echt veel te omslachtig

Wat deze docent eigenlijk wil is (in zijn rol van coach) alles van één bepaalde leerling zien. Een volledige rapportage dus, over cursussen heen, waarbij gewoon een soort totaal rapport opgevraagd wordt per leerling.

Daarbij:

  1. Al het nog in te leveren werk over alle cursussen heen
  2. Alle ingeleverde opdrachten over alle cursussen heen, inclusief beoordeling en feedback
  3. Dit totaalrapport te kunnen downloaden en met een leerling te bespreken

Zijn er modules die dit kunnen? Het lijkt er een beetje op alsof de docent op de 'mijn Moodle' pagina van een leerling wil kijken.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Goed overzicht van leerling over cursussen heen

door Hans B0s -

Dag Richard,

'k heb 't zelfde probleem.

Leerlingen werken in diverse cursussen afhankelijk volgens een individueel traject. Echter om snel inzicht te krijgen over alles heen is lastig.

Ben benieuwd of er een bruikbare oplossing is.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans B0s

Re: Goed overzicht van leerling over cursussen heen

door Richard van Iwaarden -

Het best lukt het mij als volgt:

  1. Wijs de mentorrol toe op de individuele leerling
  2. Zorg dat je het blok 'voor mentors' aan heb staan. Op die manier ziet de mentor snel welke leerlingen hij onder zijn hoede heeft
  3. Laat de mentor klikken op de naam van de leerling zodat je op de profielpagina uitkomt van de leerling
  4. Laat de mentor op alle cursussen klikken waar de leerling lid van is. De mentor moet tijdens het klikken de ctrl toets ingedrukt houden
  5. Je hebt nu ongeveer 10 tabbladen open (afhankelijk van hoeveel cursussen de leerling in Moodle volgt)
  6. Laat de mentor in alle tabbladen op het activiteitenrapport en of de cijfers klikken. Hij krijgt nu een rapport in elk tabblad.

Natuurlijk willen mentoren/docenten dit weer uitprinten... en dat is ook niet makkelijk.

Kortom, zo'n mentor-coachingsrapport is in Moodle (nog) niet goed geregeld volgens mij.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -