Gebruikers weergeven in lijst

Gebruikers weergeven in lijst

door M van Adrichem -
Aantal antwoorden: 3
Hallo allemaal,

Ik had een vraagje. Ik heb op mijn elo momenteel 4 gebruikers

1. Admin (Wij als software ontwikkelaars)
2. School (Systeembeheerder)
3. Leraren
4. Leerling

Is er een mogelijkheid dat in de lijst van gebruikers:
- De admin alle gebruikers op de elo kan zien.
- De systeembeheerders van de verschillende scholen alleen de leerlingen en leraren van hun eigen school zien. (De andere scholen dus niet)
- De leraren alleen de leerlingen van hun school zien
- En de leerlingen alleen zichzelf zien?

Natuurlijk mogen de laatste 3 ons als admin niet zien.

Groeten,
Michael
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op M van Adrichem

Re: Gebruikers weergeven in lijst

door Hans de Zwart -
Hoi Michael,

Waarschijnlijk is de makkelijkste oplossing dat je per school een eigen Moodle installatie opzet. Als je het handig aanpakt, dan kun je die verschillende installaties van dezelfde codebase gebruik laten maken (even zoeken op de Engelstalige forums).

Moodle kent niet het concept van een school binnen een installatie en dat maakt het lastig om te realiseren wat je wilt...

Succes!

Hans
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Gebruikers weergeven in lijst

door Ger Tielemans -
Wij draaien met 5 scholen (en straks met 6) op een server - dus maar een plaats voor onderhoud. Wij el alle ouders die een ouderaccount hebben kunnen elkaar zien.
Wil je dat niet, dan moet je twee dingen doen:

1. bij de users het veld locatie zeer serieus gaan vullen.
2. bij alle views waar users voorkomen zelf het filter inbouwen voor locatie, maar dat zijn heel veel views!!! (Alleen bij het onderdeel school-events van cursus 1 heb ik een veld toegevoegd voor schoollocatie en filter ik in PDF-views die ik zelf toevoeg op lokatie.)

.. bij elke update zul je al die views moeten bijwerken, dus vraag je af: waarom mag men elkaar niet zien? (een beetje groot intranet, maar wel onder jullie regelement en met logs.)

  • met de moderne rechtenstructuur kun je een hierachie met schooltakken maken en op de lagere takken pas de rechten voor coursecreator en teacher uitdelen, werkt goed.
  • blogs kun je beperken tot blogs binnen de cursus.
  • wij werken met twee zones: de leerlingencursussen zijn publiek toegankelijk voor ouders en iedereen die is ingelogd. de lerarenzones niet.
Hieronder zie je een kalender met 5 knoppen voor de 5 lokaties: ik heb op de knop ZW van Zwering gedrukt en krijg als ouder deze jaarkalender te zien.
Bijlage vb151.png
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Gebruikers weergeven in lijst

door M van Adrichem -
Dankjewel voor jullie antwoorden. Ik heb het al kunnen oplossen.
Elke gebruiker heeft nu zijn eigen rechten en ik kan nu velen scholen verwerken in mijn elo

Toch nog bedankt voor jullie hulp
Gemiddelde van de beoordelingen:  -