Zapytanie fotmat GIFT

Zapytanie fotmat GIFT

Napisane przez: Imię Nazwisko ()
Liczba odpowiedzi: 5
Witam,
kieruje zapytanie ogólne dotyczące formy zapisu
w postaci pytań - standart GIFT -/ tekstokwy/ - Mozna prosić o podpowiedż jak zbudować zapytanie aby uzyskać w treści pytania pola do wypełnienia? - googlując przykłady trafiłem na prezentację w której należało wypełnić współczynniki w reakcji chemicznej -wiem pole typu () - ale interesuje mnie postać tekstowa zapisu wzoru np matematycznego/ chemicznego.

Jak zbudować treść zadania w którym to samemu należy wpisać podane wielkości / do treści zadania/ a następnie podać wynik z niego. Uzyskany wynik winien byc obsłużony pod względem oceny. Przykładowo A+2=x gdzie A - wielkośc wpisywana a X- automatyczne wyliczany wynik


Za tematem w jakim formacje zapisywać polskie znaczki aby importowały się całe pytania?

Soory jeżeli zaśmiecam , ale zabawę w Moodle zaczołem niedawno
W odpowiedzi na Imię Nazwisko

Odp: Zapytanie fotmat GIFT

Napisane przez: Piotr Kawalec ()
Chyba będzie problem, z innymi pytaniami dało rade przykład jakiegoś pytania :

::p1:: jak ualmek{=**\frac\{1\}\{2\}**
~**\sqrt\{2\}**
~5} - to działa przy włączonym Latex-u big grin tam gdzie * powinien stać $

Natomiast jeśli uczestnik miałby wpisać jakąś formułę to tyko w takiej postaci \frac{1}\{2} to moodle sprawdzi ale pokazać że to jest ułamek 1/2 już nie zrobi - mówimy o tym typie pytań.


To tak na pierwszy rzut oka - być może jest jakiś dodatek który to robi.


W odpowiedzi na Piotr Kawalec

Odp: Zapytanie fotmat GIFT

Napisane przez: Imię Nazwisko ()
Dzięki za wskazówki
- może rzeczywiście za dużo naraz pojawiło się w zapytaniu.
Rozwijając temat - zapytuje jak ? można zbudować pytanie "zadanie" /jaki typ pytania zbudowane w oparciu o możliwości moodla/ w którym to uczeń musi podać/uwzględnić do treści wartość parametru np /nr z dziennika/, numer ten jest uwzględniony w treści zadania i bierze udział w jego rozwiązaniu, w wyniku którego uzyskujemy rozwiązanie które jest liczbą podlegającą ocenie
w podanym przykładzie A+2=X np 13+2=15, -3+2=1 itp. Parametr "A" wprowadzany jest przez ucznia w trakcie dokonywania rozwiązania.
Teoretycznie w chwili podania parametru A znamy wynik, ale jak postapić gdy będzie wielu uczniów i każdy ma inny "A"? budowanie dla każdej osoby pytania z kontrolą odpowiedzi wydaje się być bezsensowne !?
W odpowiedzi na Imię Nazwisko

Odp: Zapytanie fotmat GIFT

Napisane przez: Agnieszka Herczak-Ciara ()
Aż tak zaawansowanych możliwości w tworzeniu pytań Moodle nie ma. Ale może wystarczające na te potrzeby będzie użycie pytań obliczeniowych http://docs.moodle.org/en/Calculated_question_type

W odpowiedzi na Agnieszka Herczak-Ciara

Odp: Zapytanie fotmat GIFT

Napisane przez: Imię Nazwisko ()
Po raz kolejny dziękuję za wskazówki.
Jak sie zwykło sie mówić "W miarę jedzenia apetyt rośnie" dlatego też pojawiają się kolejne pytania. - Parametryzacja MOODLa -

W formie pytania obliczeniowego jest możliwość losowego np {a}+{b} podstawiania zdefiniowane wartości a i b i od razu pytanie czy jest możliwe podpięcie własnych danych jak lub gdzie umiejscowione są "te" dane? - aby można było indywidualnie zmodyfikować.


Kombinuję myślę a do czego dążę? - do sytuacji w której po zidentyfikowaniu się użytkownika/ucznia - dalszą część swojej pracy w danym kursie/lekcji/quizie itp realizował w zależności od zdefiniowanych parametrów wejściowych - /tzn. każdy ma inne dane wejściowe do rozwiązania ćwiczeń, zadań pytań kontrolnych. - narzucone przez prowadzącego kurs/

np. uczeń nr
12- jako dane wejściowe ma A= B= C=
17- jako dane wejściowe ma A= B= C=
..

N- jako dane wejściowe ma A= B= C=
itd

gdzie numer ucznia jest ściśle dopisany do jego loginu w portalu

lub inny przykład indywidualnej parametryzacji
2154 <-- nr legitymacji/ może być loginem/ z którego wynika iż parametr A=2 B=1 C=5

W odpowiedzi na Imię Nazwisko

Odp: Zapytanie fotmat GIFT

Napisane przez: Agnieszka Herczak-Ciara ()
Przy odpowiedniej znajomości PHP i MySQL lub PostgreSQL (w zależności od używanej bazy) w Moodle można prawie wszystko dostosować do swoich potrzeb puszcza oczko Dane do pytań obliczeniowych przechowywane są w odpowiednich tabelach (wsk. m.in. tabela prefix_question, prefix_datasets itp).