Форма на оценяване на Дискусия/обсъждане
СТРУКТУРА
. Целите на дискусията/обсъждането се дефинират в зависимост от съдържанието и характера на обсъжданата тема или дейност.
. Предимствата на този метод за оценяване се свързват с развитието на важни интелектуални умения, като:
-
пренос на знания, обобщаване, сравнение, оценка, критичност, организираност;
-
формулиране на предложения, изводи и отношение към аргументи;
-
стимулиране на смелост, отговорност, саморефлексия, отстояване на позиция и приемане на чуждото мнение;
-
проверка на езикови умения и др.
. Тъй като дискусията се реализира чрез пряко общуване между участниците, тяхното поведение оказва въздействие върху крайните резултати. Желателно е да се дефинират етични и други видове правила на общуването по време на дискусията.
НАЧИН НА ОЦЕНЯВАНЕ
. Оценяването се извършва по критерии, като някои от тях е препоръчително да бъдат:
-
степента на подготвеност/компетентност по темата,
-
умението за формулиране на предложения и изводи,
-
умението за адекватно представяне на подходящи аргументи,
-
коректното отношение към другите участници и спазването на регламента,
-
умения за подходящо подбран, разбираем и правилен езиков изказ и др.
. Изпълнението на всеки критерий може да се оценява по 3 или 5 бална скала, като сборът от точките накрая се преобръща в оценка от шестобалната скала.