Форма на оценяване на Научноизследователска задача
СТРУКТУРА
. Този тип задачи присъстват в обучението по всяка програма. Те дават възможност да се провери степента на усвояване на учебния материал и неговото прилагане за постигане на определени изследователски цели.
НАЧИН НА ОЦЕНЯВАНЕ
. Всеки вид изследователска задача има своите критерии и показатели за оценяване.
Най-общо те се отнасят до:
-
целта и задачите на конкретното изследване;
-
уменията на студента да формулира цел, задачи, обект, предмет и хипотеза, както и да подбира и представя точно методиката (етапи и методи на изследването);
-
уменията за търсене, селектиране и представяне на научна информация;
-
уменията за провеждане на научно наблюдение;
-
уменията за моделиране (при експеримент);
-
уменията за достоверно и коректно представяне на резултатите и информацията;
-
съответствието на постигнатите резултати спрямо предварително заявените цел, задачи, хипотеза;
-
структурата и съдържанието на писмения материал;
-
а също и уменията за организиране на времето, задачите и работното място и пр.