Форма на оценяване на Проект
СТРУКТУРА
. Учебният проект е вид специфична учебна задача, свързана с решаването на проблем, с който учащите не са се занимавали преди това. Както всеки проект, така и той има краен срок, има специфични цели, предварително планирани очаквани резултати и предварително планирани дейности за постигане на резултатите.
Основни характеристики на учебния проект са:
-
той е уникален;
-
има специфична цел;
-
основава се на изследователска работа;
-
фокусиран е върху една тема, която се изследва в дълбочина;
-
излиза извън рамките на познати модели за изследване на проблем;
-
изисква наличие на добри управленски умения – за планиране, организиране и управление на времето.
Всеки проект съдържа: наименование, целева група, цели, задачи и график на дейностите, резултати (краткосрочни и дългосрочни), описание на екипа и финансов план.
ПРИМЕРНА СТРУКТУРА НА ПРОЕКТ
1. Име (тема) на проекта
2. Ръководител на проекта
3. Основен екип
4. Цели на проекта
5. Очаквани резултати и практическа приложимост
6. Приложимост на резултатите
7. Описание на методологията и дейностите по проекта Етапи и конкретни стъпки
8. Бюджет на проекта
НАЧИН НА ОЦЕНЯВАНЕ
. Чрез работата по проект могат да се оценяват умения за планиране и организиране на различни дейности, свързани с изпълнението на конкретни учебни задачи (индивидуално или групово).
Критерии за оценяване на проекта могат да бъдат:
-
изборът и формулировка на темата на проекта;
-
конкретизирането на задачите;
-
подборът на подходящите методи за изпълнение на проектната задача;
-
начинът на отразяване на събраната информация;
-
подборът на хората (при групов проект) и разпределянето на задачите между тях;
-
източниците (хора, материали) и местата за реализиране на проекта;
-
отчетът (доклада) за извършената работа; спазването на крайния срок.