Vraagje ELO's en web applicaties

Vraagje ELO's en web applicaties

door M van Adrichem -
Aantal antwoorden: 5
Mijn naam is Michael van Adrichem en ik ben momenteel een derdejaars student
aan Avans Hogeschool te Breda.

Voor een opdracht van school ben ik momenteel bezig met het omzetten van een
bestaande goed draaiende stand alone Windows applicatie naar een web based
applicatie.
Het programma is een taal examen pakket bevattende de talen: Duits, Nederlands,
Engels en Frans.

Deze Web Based applicatie wil ik dan kunnen laten draaien in de verschillende
elo's van basis/middelbare scholen.

Nu vroeg ik mij af of jullie hier enige ervaring mee hebben.

Ik ben namelijk op zoek naar informatie hoe ik dit het beste kan aanpakken en
hoe de werking van zo'n elo precies in elkaar zit.
Ik moet natuurlijk leerlingen kunnen opslaan in het systeem en hun resultaten
zullen via de SCORM methode opgeslagen moeten worden.

Kunnen jullie mij helpen met enige informatie over het gebruik van elo's op school en
de mogelijkheid applicaties hierin te laten draaien?
Of misschien kunnen doorverwijzen naar iemand die dit wel weet?

Met vriendelijke groet,

Michael van Adrichem
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op M van Adrichem

Re: Vraagje ELO's en web applicaties

door Dagwin Roelants -

Dag Michael,

Het is me niet helemaal duidelijk of je het bestaande pakket wil omprogrammeren of dat je het bestaande pakket wil kunnen starten vanuit een ELO.

In het eerste geval zijn er verschillende editors waarin je een quiz kan maken en die hun output geven in de vorm van een scorm pakket. Dit kan een flash-achtige zijn die een .zip genereert. Deze moet je opladen in het LMS.