SCORM...dificultats alhora d'instal.lar?

SCORM...dificultats alhora d'instal.lar?

per Lluïsa Cano -
Nombre de respostes: 9

Bona nit,

ACTIC ha creat uns cursos en format ZIP que permet portar-los a Moodle o així ho diu a la seva pàgina web.

Jo he creat un curs "de prova" amb format "SCORM" he pujat el zip, l'he descromprimit des de moodle i he buscat el famós fitxer "manifest.xml".

Quan intento penjar l'arxiu des de la creació del curs em dona un error i no s'instal.la.

No ho entenc. Puc veure des del moodle tots els arxius de so, de vídeo, els continguts de les pàgines en html, en canvi no em crea el curs...

Que puc fer? Algú enten el que estic preguntant????socors???

En resposta a Lluïsa Cano

Re: SCORM...dificultats alhora d'instal.lar?

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
Perquè moodle entengui que has pujat un Scorm cal que el que hi puguis JA ESTIGUI en format Scorm. Pel que expliques has pujat un fitxer comprimit però sense manifest: això em fa pensar que no has pujat un Scorm.

Amb quin programa has creat aquest fitxer zip? En principi, que jo conegui, hi ha 2 programes de codi lliure que creen Scroms: un és exeLearning (que es pot descarregar de http://exelearning.org/) i l'altre és Reload (descarregable de http://www.reload.ac.uk/). Tots dos creen paquest Scorm correctes que es poden carregar a moodle bé com a curs en format Scorm, bé com a activitat Scrom; fins i tot exeLearning crea paquets IMS que es carreguen com a recursos IMS a moodle sense problemes.
En resposta a Joan Queralt

Re: SCORM...dificultats alhora d'instal.lar?

per Núria Alsina -

Agraeixo moltíssim l'ajuda. Sóc totalment nova en l'ús de programaris lliures i del moodle.

El curs de l'Actic hauria d'estar preparat i en format scorm. No sé si et permetrà entrar-hi o si el link pot ser d'utilitat a algú.

http://actic.citilab.eu/

En resposta a Núria Alsina

Re: SCORM...dificultats alhora d'instal.lar?

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
L'enllaç funciona, hi he pogut entrar i m'he passejat per aquest espai ACTIC: està força bé i sembla que tot funciona!

Queda encara res per instal·lar? Està solucionat això de l'scorm?
En resposta a Joan Queralt

actic

per Núria Alsina -

D'entrada agreixo moltíssim la teva ajuda i el teu interés.

De fet el problema és que sóc totalment nova en el tema moodle i scorm i no sé com actuar.

La visualització clàssica del programa de l'actic mitjançant el pdf per a mi és senzilla. Ara bé, no sé com enfocar el tema dels arxius scorm. Diria que els arxius que hi ha penjats ja estan en format scorm i que no els he convertir amb els programes que em vas facilitar. Però només és una suposició

M'he de descarregar el curs? He de treballar-hi mitjançant un enllaç? Vaig infinitament perduda. Com ho puc fer? Amb els manuals de moodle no me'n surto. Massa informació.

Entenc que la teva tasca no és ferma un curs de com treballar amb moodle però si em pots donar una mica de guia...

En resposta a Núria Alsina

Re: actic

per Alex Araujo -
Holes,

En principies tracta de :
1.- descarregar el zip
2.- dins d'un curs, crear una activitat SCORM i triar el zip descarregat

Un cop creada, ja pots clicar-hi al damunt i s'obre el paquet.

He de dir, però, que amb altres paquets SCORM m'ha funcionat sense problemes però concretament amb aquests de l'ACTIC no hi ha manera. Carreguen bé però al executar-los apareix un error de Moodle que diu que no troba el fitxer. "error/moodle/filenotfound"

Alex
En resposta a Alex Araujo

Re: actic

per Laura Icart -
Això és el que vaig fer, i gairebé cap scorm funciona (només 2 d'ells van bé). I no hi ha manera de posar-se en contacte amb aquesta gent.
Bua
En resposta a Laura Icart

Re: actic

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
És cert, dóna un error quan es vol executar tot i que s'ha carregat bé.
Se n'hauria d'informar als d'ACTIC per a què ho solucionessin.

Hi ha una solució, però, que ens pot permetre treballar amb aquests materials. Com que l'Scorm no és altra cosa que un paquet que integra pàgines HTML, aplets, multimèdia, etc, el que podem fer és carregar el paquet Scorm, si Moodle no l'ha descomprimit, el descomprimim i aleshores creem un recurs Enllaç a fitxer i l'enllacem a la pàgina web pagina_01.htm. Quan obrim aquest recurs en pàgina nova, per exemple, podrem veure els materials perfectament presentats amb un índex a la part esquerra que ens permet navegar efectivament per la resta de pàgines de l'scorm.

Proveu-ho, val la pena aprofitar aquests materials.