Guest koppelen aan cursuscategorie

Guest koppelen aan cursuscategorie

door Dagwin Roelants -
Aantal antwoorden: 6

Hallo iedereen,

Ter promotie van mijn leeromgeving en mijn ongeloofelijk mooie e-learning wil ik graag de guest account op regelmatige basis toegang geven tot steeds een andere cursuscategorie. Zo kunnen potentiële gebruikers met steeds nieuw materiaal honger krijgen.

Ik overweeg om de eerste maand de guest account zelfs gewoon vrije toegang te geven tot al het materiaal.

Klein probleem, ik vind niet waar ik de guest user toegang kan verlenen tot een categorie.

Newbie moodle gebruiker.

Als ik geholpen wordt kunnen jullie zelf ook eens een kijkje nemen op www.process-stimulation.eu/moodle inloggen met de guest account om E-learning te vinden over procestechnologie

Met vriendelijke groeten

Dagwin

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Dagwin Roelants

Re: Guest koppelen aan cursuscategorie

door Helen Foster -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Beste Dagwin,

Je kan gasten toegang verlenen tot cursussen maar niet tot een cursuscategorie. Kijk in de Engelse documentatie Guest role voor meer informatie.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Helen Foster

Re: Guest koppelen aan cursuscategorie

door Ger Tielemans -
Onder rapporten heb ik meerdere pagina's gemaakt waar ik een script op de database loslaat, zodra ik als admin die pagina oproep.
(zou je natuurlijk ook met cron kunnen doen.)

Als je je eigen categorie-boom bekijkt, kun je zien welke cursussen je binnen welke categorie-zones/nummers open wil zetten..

Voor gastaccount wordt het basisscript zoiets als:

####################################################

require_login();

require_capability('moodle/site:viewreports', get_context_instance(CONTEXT_SYSTEM, SITEID));
//ipv if (isadmin()) { .. }

$title ="Studiewijzers op locaties krijgen gasttoegang behalve in de map docenten, alle andere zones staan dicht";

print_header($title, $title, $title2);

$db = mysql_connect($CFG->dbhost,$CFG->dbuser,$CFG->dbpass);

if (!$db) {
die ("Unable to connect to database!\n" . mysql_error()."<br />\n");
} else {
echo ("Database connected successfully\n" . "<br /><br /><br />\n");
}

mysql_select_db($CFG->dbname,$db);

$result6 = mysql_query("UPDATE mdl_course SET guest=1
where ((id>1)
and(
(category=1)
or(category=2)
or(category=10)
or(category=11)
or(category=12)
..
or(category=59)
or(category=60)
)
)
");

mtrace("Nu staan voor ouders en gasten de planners op de locaties en in de showroom open ...(".$result6.") ");
echo '<br />';

enz......

//ik maak voor cursus 1 (id=1) altijd een uitzondering
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Helen Foster

Re: Guest koppelen aan cursuscategorie

door Dagwin Roelants -

Bedankt voor de link Helen.

Ben je trouwens de Helen Foster van 'Using Moodle'?

Indien ja weet je misschien een antwoord op volgend thema.

Het is me gelukt om zonder voorkennis op redelijk korte termijn een werkende moodle omgeving te creëren. Ik mag vermoeden dat mits enige opleidng het resultaat nog veel indrukwekknder kan worden. Bestaat er zoiets als een leertraject voor moodle gebruikers (admin, creator, teacher) waar ze snel de basics onder de knie kunnen krijgen? Het is bijna ondenkbaar dat nog niemand Moodle heeft gebruikt om zoiets te maken. The message is in the medium.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Dagwin Roelants

Re: Guest koppelen aan cursuscategorie

door Helen Foster -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Ja, ik heb de boek Using Moodle geschreven samen met Jason Cole. Je kan het boek helemaal downloaden van Using Moodle book.

Heb je de Nederlandse demo cursus ICT en samenleving gezien? Het zit vol met voorbeelden van wat je kan doen. Er is ook een Engelse features demo cursus met voorbeelden.

Bovendien kan je ook via een Moodle Partner training krijgen. Kijk naar http://moodle.com/training/.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Helen Foster

Re: Guest koppelen aan cursuscategorie

door Dagwin Roelants -

Bedankt Helen,

Heb je boek gedownload en ben het nu aan het doornemen. Dan kan ik straks op dit forum lekker antwoorden geven ipv alleen maar vragen te stellen.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Dagwin Roelants

Re: Guest koppelen aan cursuscategorie

door Ger Tielemans -
Helen, mag je het boek op je eigen Moodle website aanbieden of prefereren jullie een download-link?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -