wiki en mindmap

wiki en mindmap

door Harry van de Riet -
Aantal antwoorden: 3

Als ik een wiki in mijn lessen plaats kan er maar één leerling tegelijk in werken. Is dit de normale instelling of kun je dit op de één of andere manier veranderen zodat er meerdere leerlingen tegelijk kunnen werken?

De geinstalleerde mindmap is niet per leerling te gebruiken, maar iedere leerling gebruikt dezelfde mindmap. Kan dit ook anders?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Harry van de Riet

Re: wiki en mindmap

door Ger Tielemans -
Bij het aanmaken van een wiki heb je eenmalig de keus of het een persoonlijke, een groeps of een cursus-wiki wordt.

De aanpassing die je wenst voor Mindmap (en vele andere voorbeelden) zou geweldig zijn. Eigenlijk zou je een raanwerk module wensen met die ingebouwde functionliteit, waar je je eigen materiaal in kan plaatsen.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: wiki en mindmap

door Harry van de Riet -

Bedankt voor het antwoord. De mogelijkheid had ik over het hoofd gezien.
Een collega die de wiki gebruikt merkte wel dat bij de groeps wiki er maar één leerling tegelijk in (aan) kon werken. Klopt dat? Dat zou wel een enorme beperking zijn.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Harry van de Riet

Re: wiki en mindmap

door Peter-Anne Wissema -
Er kunnen wel meerdere mensen op één pagina werken, maar degene die het eerst op opslaan klikt, wint. Dat is natuurlijk zonde.
Ik laat binnen een groepswiki ieder groepslid zijn eigen pagina aanmaken, voor zijn gedeelte van het groepswerk. Op die manier bouwen ze wel gezamelijk één wiki, maar kunnen ze wel tegelijk aan de gang.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -