Groepen binnen een vak

Groepen binnen een vak

door R E -
Aantal antwoorden: 6

Hoi mensen,

het is al vaker aan de orde geweest maar nergens heb ik een oplossing kunnen vinden. Kan iemand mij concreet vertellen hoe het nu zit (op dit moment) met groepen binnen een vak.

Bijv.[Dus 1 vak met 100 leerlingen > 50 leerlingen volgen de cursus op lokatie A en 50 leerlingen op lokatie B.]

Hopenlijk kan iemand mij een concreet antwoord geven hoe dit probleem op te lossen, of wanneer het verschijnd in Moodle

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op R E

Re: Groepen binnen een vak

door ronny heiremans -

de groepen kan je denk ik momenteel alleen maar gaan koppelen aan de kalender en niet echt aan het vak

dus je kan wel bepaalde taken koppelen aan de kalender en aan een groep dan ziet groep a hun activiteit en groep b enkel hun activiteit

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op ronny heiremans

Re: Groepen binnen een vak

door R E -

"Je kunt mensen d.m.v. groepen  compleet gescheiden van elkaar hetzelfde vak aanbieden. Ook kun je elke groep zijn/haar eigen forums geven (zelfde titel als de andere groepen, maar ze zien elkaars berichten niet). "

in http://moodle.org/mod/forum/discuss.php?d=9379

is dus niet correct?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op R E

Re: Groepen binnen een vak

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
jawel hoor, dat werkt. Het enige wat je niet in aparte groepen kunt stoppen zijn bronnen, maar dat zou wel al te gek zijn hé

Ik heb voor jullie een testforum aangemaakt (zie onderaan lijst forums) met gescheiden groepen en jullie elk in een groep gezet. Probeer elk eens een discussie te starten en antwoord dan in deze tread wanneer je dat gedaan hebt. Normaal gezien zouden jullie elkaars boodschap niet mogen zien.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Groepen binnen een vak

door ronny heiremans -

en wat doet men met een forum dat men wil starten per groep, dit krijg ik niet voor elkaar, alles wat aan de kalender gekoppeld wordt wel dat is geen probleem maar een forum lukt niet echt,

wat bronnen betreft is voor ons wel belangrijk dat je aan een groep koppeld aangezien deze groepen op een ander tijdstip kunnen starten met hun module (les vak) , dan is het nodig dat de bronnen ook gescheiden zijn groep 1 kan al verder gevorderd zijn en daar kunnen dan al oefeningen met de oplossingen opstaan voor groep 1 die groep 2 nog niet mag kunnen lezen

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op ronny heiremans

Re: Groepen binnen een vak

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Ronny, ik heb gezien dat je wat gepost hebt in het testforum. Ik heb wat gepost in beide forums. Normaal gezien zie jij alleen wat in het forum gepost is waar jouw berichtje staat.
Je kunt dit doen dit door in je vakinstelling te zetten dat je met gescheiden groepen wil werken en dan op het icoontje van de groepen te klikken (naast je forum) tot je twee mannetjes ziet, één grijs en één bruin.

Als je je bronnen ook wil scheiden, kun je alleen maar met meerdere vakken werken, kan niet met groepen.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Groepen binnen een vak

door ronny heiremans -

alles zo gedaan maar blijkbaar werkt het toch nog niet bij mij

we zien elkaar op woensdagnamiddag we zullen even verder praten

ronny

Gemiddelde van de beoordelingen:  -