Docent toevoegen werkt niet

Docent toevoegen werkt niet

by leon falkena -
Number of replies: 21

Hallo misschien kan iemand me met het volgende helpen. het heb over de oude moodle versie (1.3 geloof ik) een nieuwe versie heen gezet. Het probleem is nu dat ik buj vakken geen docenten meer kan toevoegen en dat hij ook geen docenten weergeefd die al toegevoegd zijn. Nu heb ik het al op verschillende manieren geprobeerd dit voor elkaar te krijgen; moodle helemaal verwijderen en nieuwe versie er op, nieuwe versie er overheenzetten, de + versie geprobeer. niets werkt (ik gebruik wel elke keer mijn oude gegevens uit mysql). nou heb ik zelfs al de teacher map leeg gemaakt. ook dit hielp niets. dus maar weer ongedaan gemaakt. Wie weet wat ik kan doen.

Leon

Average of ratings: -
In reply to leon falkena

Re: Docent toevoegen werkt niet

by leon falkena -

Kan echt niemand mij helpen??

In reply to leon falkena

Re: Docent toevoegen werkt niet

by Peter-Anne Wissema -
Het is misschien een long shot en een omweg, maar ik heb het zelf laatst gedaan door eerst een volledig nieuwe gebruiker aan te maken als admin, om vervolgens in het vak die gebruiker op te halen als nieuwe docent. Dat lukte me gelijk. Het lijkt er wel op dat je oude sql-gegevens toch ergens iets niet helemaal doorgeven. Dan kun je wel blijven proberen, maar misschien is het sneller en minder frustrerend om het in een geval van één of een paar docenten opnieuw te doen.
In reply to Peter-Anne Wissema

Re: Docent toevoegen werkt niet

by leon falkena -

Heb het geprobeerd om een nieuwe admin aan te maken en het zo te proberen maar het toevoegen werkt nog steeds niet. toch bedankt. nog andere sugesties?? hij ziet niet wie er als docent staat aangemeld. maar als je als die docent ingelogd bent heb je wel die vakken toegewezen.

het toevoegen bij de vakken werkt niet. kan daar niet zien wie er toegewezen is en kan er niet toevoegen.

In reply to leon falkena

Re: Docent toevoegen werkt niet

by koen roggemans -
Picture of Heel behulpzame Moodlers Picture of Hoofdontwikkelaars Picture of Moodle HQ Picture of Vertalers
Heb je al eens geprobeerd je tabellen op fouten te testen (en eventueel te herstellen)?
In reply to leon falkena

Re: Docent toevoegen werkt niet

by Herman van Keulen -

Hallo allemaal,

Ik heb een analoog probleem nl ik kan geen vak-aanmakerd aanmaken sad

In reply to Herman van Keulen

Re: Docent toevoegen werkt niet

by koen roggemans -
Picture of Heel behulpzame Moodlers Picture of Hoofdontwikkelaars Picture of Moodle HQ Picture of Vertalers
ben je dan wel de hoofdbeheerder van je site (admin met het kleinste ID-nummer in de databank)?
In reply to koen roggemans

Re: Docent toevoegen werkt niet

by Herman van Keulen -

Oeps smile

Ik ben wel beheerder maar kan geen beheerder aanwijzen:dus dan ben ik niet de 'hoofdadmin'
Kan alleen de hoofdadmin een vakaanmaker aanwijzen?

In reply to Herman van Keulen

Re: Docent toevoegen werkt niet

by koen roggemans -
Picture of Heel behulpzame Moodlers Picture of Hoofdontwikkelaars Picture of Moodle HQ Picture of Vertalers
inderdaad, kwestie van dat iemand het overzicht bewaart van wie wat kan smile
In reply to koen roggemans

Re: Docent toevoegen werkt niet

by Herman van Keulen -

Hallo Koen,

Ik ben er weer smile

Nog iets preciezere info:
Ik heb nog eens even goed gekeken. Ik kan wel een aanmaker aanwijzen en aanklikken maar deze persoon kan na ingelogd zijn wel z'n vak beheren maar geen vakken aanmaken.

Als je dit nu leest : heeft dat nog steeds te maken met dat ik geen hoofdadmin ben?
Zo ja , toch vreemd dat het aanwijzen /aanklikken wel door mij gedaan kan worden.
Ik heb gelezen dat je wo ook naar Woerden komt.

Alvast bedankt,

Herman

In reply to Herman van Keulen

Re: Docent toevoegen werkt niet

by koen roggemans -
Picture of Heel behulpzame Moodlers Picture of Hoofdontwikkelaars Picture of Moodle HQ Picture of Vertalers
ja, dat is vreemd.

Herman, ik zit nu even tegen een deadline te werken. Zo vlug ik kan kijk ik even hoe het op mijn installatie werkt. Misschien ben je tegen een bug aangelopen en dan moet die gemeld worden.

Even samenvatten:
je bent geen hoofdadmin
je kunt wel vakaanmakers toewijzen, maar dat blijkt geen effect te hebben

synchroniseer eens even met Leon, want dat begint precies redelijk op elkaar te lijken sad
In reply to koen roggemans

Re: Docent toevoegen werkt niet

by Herman van Keulen -

Hallo Koen,

Kan het ook zijn dat ik werl met LDAP-authenticicatie?
Bij de instellingen staat een invoerveld : zie hieronder

ldap_creators:

Lijst met groepen gebruikers. De leden van de groepen mogen nieuwe vakken aanmaken. Scheid meerdere groepen met ';'. Meestal iets als 'cn=docenten,ou=medewerkers,o=mijnorganisatie'
In reply to Herman van Keulen

Re: Docent toevoegen werkt niet

by Ger Tielemans -

Als je met ldap werkt, heb je dan je coursecreators in ldap benoemd? anders worden ze op het moment van inloggen meteen weer ldap-beheerder af..

(ik heb geen coursecreators in de ldapmaar heb een modificatie aangebracht om dit te voorkomen. (uiteraard met hulp van andere moodleaars) 

In reply to Ger Tielemans

Re: Docent toevoegen werkt niet

by Herman van Keulen -

We werken met LDAP!!!!!!!!!!!!
Dan is er toch nog hoop smile
Er zijn nog geen creators benoemd in LDAP

Kun je in principe dezelfde groepen gebruiken als in de ldap_contexts ?

In reply to Herman van Keulen

Re: Docent toevoegen werkt niet

by koen roggemans -
Picture of Heel behulpzame Moodlers Picture of Hoofdontwikkelaars Picture of Moodle HQ Picture of Vertalers
O, je werkt met LDAP, niet aan gedacht.
Sorry, geen ervaring met de LDAP/Moodlecombinatie.
Ik zie in CVS dat er de laatste dagen wel heel veel activiteit is rond de LDAP-functionaliteit...
In reply to leon falkena

Re: Docent toevoegen werkt niet

by Kris Gonnissen -

Ik heb precies hetzelfde probleem, en dat is ook ontstaan na een upgrade van versie 1.3 naar 1.4.1. Ik heb mijn tabellen gecontroleerd, en die lijken oké, ik heb de hele site gewist en dan versie 1.4.2 geüpload - geen resultaat.

Op een compleet nieuwe testsite met versie 1.4.2 en een nieuwe databank werkt alles wel perfect. Het probleem lijkt dus wel ergens in de MySQL-databank te zitten, maar waar dan wel?

Sinds deze upgrade krijg ik ook geen mailtjes meer toegestuurd wanneer iemand iets in een forum post. Dus is er blijkbaar ook iets mis met de cron-job.

(en verder: ik ben hoofdadmin en gebruikers kunnen zich zelf aanmelden)

In reply to Kris Gonnissen

Re: Docent toevoegen werkt niet

by koen roggemans -
Picture of Heel behulpzame Moodlers Picture of Hoofdontwikkelaars Picture of Moodle HQ Picture of Vertalers
Mag ik hier eens even samenvatten, want ik begin de draad kwijt te geraken.
We hebben hier dus twee verschillende problemen (denk ik):

1. Geen vakaanmakers toevoegen (met LDAP) (herman en leon)
oplossing: wijziging aanbrengen in LDAP-structuur (onderdeel aanbrengen voor vakaanmakers

2. Geen leraren toevoegen aan een vak na upgrade 1.3->1.4 (zonder LDAP) (Ronny en Kris)
Nog geen oplossing

Heb ik het goed ?

In reply to koen roggemans

Re: Docent toevoegen werkt niet

by Herman van Keulen -

Dag Koen,

Wat LDAP betreft helemaal correct. We weten bijna zeker dat de LDAP-inputs ( ldap_contexts en ldap_creator) correct zijn.
Toch een bug?

In reply to Herman van Keulen

Re: Docent toevoegen werkt niet

by koen roggemans -
Picture of Heel behulpzame Moodlers Picture of Hoofdontwikkelaars Picture of Moodle HQ Picture of Vertalers
  Geen idee, ik wou even weten hoever het stond met dit probleem, want ik wist niet goed meer wie wat waar welk...
Eigenlijk dacht ik dat je probleem opgelost was sad Heb je al gecontroleerd of je niet hetzelfde of een gelijkaardig probleem als Kris hebt?
http://moodle.org/mod/forum/discuss.php?d=13430
In reply to koen roggemans

Re: Docent toevoegen werkt niet

by Herman van Keulen -

Hallo Koen,

We werken nog met Moodle 1.3.4
Kan het zijn dat als je een user als vakaanmaker wilt aanwijzen deze eerst als docent toegevoegd moet zijn? Of maakt dat niet uit?
Volgens mij heb ik zoiets in en of ander ander forum gelezen maar ik weet niet meer precies waar sad

In reply to Herman van Keulen

Re: Docent toevoegen werkt niet

by koen roggemans -
Picture of Heel behulpzame Moodlers Picture of Hoofdontwikkelaars Picture of Moodle HQ Picture of Vertalers
Nooit gehoord, ik kan me niet voorstellen dat dat zo is, Herman. Ik zou zeggen: probeer eens, maar als dat zo is lijkt me dat een redelijke bug.

Overweeg ook eens een upgrade: het tempo waaraan de bugfixes voorbij vliegen is nogal hoog. Soms vraag ik me af hoe het kan dat er al meer dan een jaar niets misgelopen is