Com puc actualitzar el moodle que tinc instal·lat?

Com puc actualitzar el moodle que tinc instal·lat?

per Maite Torta -
Nombre de respostes: 1
No se per on començar...
De fet la versió que tinc instal·lada és la 1.7.3 + i no se per què no em fa còpies de seguretat. Llavors he decidit canviar la versió però la veritat és que em fa una mica de por perquè no sé per on començar, no sé quina versió hauria d'agafar i a més tinc tots els cursos sense còpia.
Algú em pot guiar una mica?
Gràcies!
En resposta a Maite Torta

Re: Com puc actualitzar el moodle que tinc instal·lat?

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
No tinguis por que en una actualització de predre's, res no es perd. Això si, cal fer-la ordenament i prudent.
  1. descarregat al teu ordinador TOT el contingut de la carpeta moodle del servidor, amb això tindràs en reserva els scripts del moodle 1.7 que estàs corrent ara.
  2. descarregat al teu ordinador TOT el contingut de la carpeta moodledata del servidor. Conté tots els fitxers del lloc.
  3. accedeix al servidor de bases de dades (normalment es pot fer a través d'una adreça web amb un programet que corre al servidor que es diu phpmyadmin (una adreça del tipus http://www.servidor.com/phpmyadmin). T'hi identifiques i accedeixes a la base de dades. Fes clic a la pestanya Exportar, deixa les opcions per defecte i al cap de vall de la pàgina marca a compressió el format zip i prem el botó Executar. Al cap de poc temps t'apereixerà un fitxer zip per a ser descarregat. Baixa'l al teu ordinador perquè és una còpia de la Base de dades del vell Moodle.phpmyadmin
Ara que ja tens desades totes les dades "per un si de cas" toca fer neteja i pujar el nou Moodle.
  1. descarrega't la darrera versió estable de Moodle d'aquest lloc. Descomprimeix-la i tingues-la preparada.
  2. connecta't per FTP amb el servidor. Esborra tot el contingut de la carpeta moodle EXCEPTE el fitxer config.php (de tota manera en tens una còpia al teu ordinador, per si de cas).
  3. un cop tot esborrat, puja-hi la nova versió de moodle acabada de descarregar i descomprimir (a vegades algun servidor admet la descompresió, si aquest fos el cas, puja moodle.zip i descomprimeix-lo al servidor).
  4. ara ves amb el navegador a l'adreça web on viu el teu moodle i veuràs que comença el procés de configuració per l'administrador/a del lloc. Segueix les passes i en un moment tindràs el lloc tornant a funcionar perfectament amb totes les dades antigues sense perdre.
Sort!