Moodle på vej ind i dansk universitetsuddannelse!

Moodle på vej ind i dansk universitetsuddannelse!

ved Nicolai Winther-Nielsen -
Antal besvarelser: 0

Kære Moodle venner!

Jeg har altid undret mig enormt over, hvorfor Moodle ikke er slået an på danske universiteter - altså lige med undtagelse af succeshistorien med Det famaceutiske Fakultet - der dog måske idag er opslugt af Absalom på Københavns Universitet.

Derfor er det meget stor glæde at jeg nu konstaterer at landets førrende IT universitet nu indfører Moodle!

22. juni 2009 Referat fra studienævnsmøde 5/2009 – REFERATET ER ...

Filtype: Microsoft Word - Vis som HTML
... Quickr. nedlægges og Moodle indføres i stedet. Moodle forventes at være indkørt til 1.2.2010.
Det er et forsøg med Moodle på Aalborg Universitet i København, der åbenbart er faldet rigtig heldigt ud og nu fører til at Humanistisk Informatik indfører Moodle. Derfra vil de gode rygter om mulighederne i Moodle med garanti brede sig til resten af universitetet. Det lyder nok lidt selvglad, men jeg er faktisk stolt af at vores Aalborg Universitet er så progressivt - i hvert fald i lys af den nationale situation i øvrigt.  
Men jeg tror så også at den danske Moodle gruppes lille MoDUL projekt for to somre siden kan have været med til at bane vej for det her. Ganske viste det sig jo, at IT og Telestyrelsen ingen planer om at give penge til brede projekter for hele folket, men alene det at vi fremhævede Moodles fortræffeligheder, kan have haft en god effekt! Der jo ellers ikke meget ud af vore mange kræfter, og der kom heller ikke synlige resultater med samarbejde, så den her sejr synes jeg alligevel er værd at notere sig.  
Jeg håber så også meget at biblioteksprojekterne i Randers og andre steder viser det folkelige potentiale.
Det er dog svært at vide, hvad der mon skal til. Måske at vi demonstrerede effekten af Moodle?
Og så ellers forsat al god læring til alle!
Nicolai