Bestanden (bronnen) delen van verschillende vakken

Bestanden (bronnen) delen van verschillende vakken

door Jeroen Wentel -
Aantal antwoorden: 7

Als je een vak aanmaakt en bronnen wilt plaatsen moet je deze eerst uploaden naar de server. Deze bestanden kun je in een map plaatsen en dat gebeurt dan bij het betreffende vak. Vanuit een ander vak zijn die bestanden niet toegankelijk.

Nu wil ik dat alle vakken van een categorie (bijvoorbeeld Frans) elkaars bestanden kunnen aanspreken, dus Frans brugklas kan de bestanden van Frans 2e klas gebruiken als bron. Weet iemand of en hoe dat mogelijk is?

P.S. Dus niet via de sitebestanden want die zijn voor iedereen toegankelijk!

Jeroen Wentel

Corderius College, Amersfoort

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jeroen Wentel

Re: Bestanden (bronnen) delen van verschillende vakken

door Jean-Pierre Pawlak -

Er bestaat zoiets als een shared resource.
De volgende discussie helpt je zeker verder...

Ik heb het zelf nooit geïnstalleerd! Ik heb de indruk dat je heel wat moet veranderen aan je standaard installatie.

Martin heeft echter beloofd het in te bouwen in de 1.5 versie...

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jean-Pierre Pawlak

Re: Bestanden (bronnen) delen van verschillende vakken

door Zandsteeg Teus -

Ik heb de discussie gelezen maar ik zie ook veel gedoe met aanpassen van scripts e.d. Ik voel me niet zeker genoeg om dat aan te pakken. Beter wachten op 1.5. denk ik.

Teus

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jeroen Wentel

Re: Bestanden (bronnen) delen van verschillende vakken

door Herman van Keulen -

Hallo,

Dat probleem heb ik ook. Weet iemand of dit in op de rol staat bij de ontwikkeling van toekomstige nieuwe versies? 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Herman van Keulen

Re: Bestanden (bronnen) delen van verschillende vakken

door Zandsteeg Teus -

Ik weet niet zeker of dit ook onder jullie wensen valt: ik zou graag activiteiten die ik voor vak 1 heb gemaakt eenvoudig willen toevoegen aan een ander vak. Nu kan dat wel met enige moeite met de backup functie (maar dan neem je ook niet gewenste onderdelen mee die je later weer moet verwijderen...).

Het zou echt een verbetering zijn als hiet een oplossing voor komt.

Teus

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Zandsteeg Teus

Re: Bestanden (bronnen) delen van verschillende vakken

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Dat is op het developper forum al enkele keren aan bod gekomen. Volgens Eloy, de schrijver van de backupfunctie, kan die daar in haar huidige vorm niet voor dienen en zou die volledig herschreven moeten worden om dat te kunnen. Vermits hij er geen tijd voor heeft en nog niemand anders zich aangeboden heeft om dat te doen, zal iedereen nog wat op z'n honger moeten zitten of er zelf aan beginnen.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Bestanden (bronnen) delen van verschillende vakken

door Zandsteeg Teus -
Het heeft dus al de aandacht. Ik zeg het eerlijk: ik heb geen tijd om me te verdiepen in de structuur van moodle om iets dergelijks op te pakken.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -