profielvelden

profielvelden

door Peter Slump -
Aantal antwoorden: 3
Beste gebruikers

Ik gebruik Moodle voor mijn studenten op de Hes, en ben het sinds enige tijd ook gaan gebruiken voor online toetsen. Dat gaat prima. Ik heb nu echter een probleempje. Om de resultaten snel te kunnen verwerken is het nodig dat ik het studentennummer kan koppelen aan andere tabellen die ik in een database heb staan. Anders moet het allemaal met de hand en dat is zonde van de tijd. Het geval wil nu, dat studenten in eerste instantie nooit het ID invulden. Daarvoor moet je op geavanceerd klikken en dan staat er tussen een heleboel andere mogelijkheden ook nog ID. Het bleek een les op zich om ze dat te laten invullen. Daarom heb ik een profielveld toegevoegd en aangegeven dat het een verplicht veld was. Nu gaat het een stuk beter. Helaas komt in het rapport wel het ID nummer voor, dat kun je aangeven, maar het zelfgemaakte veld voor studentennummer kan ik daar niet krijgen. Dus wie weet hoe ik een eigengemaakt veld in het rapport kan krijgen?
Ook een goede oplossing zou zijn om het IDveld van naam veranderen en het te verplaatsen naar een plek buiten de geavanceerde lijst. Dus weet iemand hoe dat moet en wat het minst gecompliceerd zal zijn?

Vr Gr Peter Slump
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter Slump

Re: profielvelden

door Ger Tielemans -
Voor Moodle is gebruikersnaam het unieke veld, daar wordt ook op gecontroleerd. bij het invoeren van eigen velden zou je ook de controle voor uniek id moeten doen.. (Student vult fout nummer in door verwiiseling 2 cijfers..)
Ik neem aan dat je van de HES een lijst met NAW gegevens van je studenten kunt krijgen. Waarom lees je die niet zelf in als batch (en blokkeer je invullen van ID door de student)
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: profielvelden

door Peter Slump -
Maar kan ik dat als batch achteraf uploaden? Probleem is, dat ik niet teveel tijd wil steken in gebruikersbeheer. Ik heb behalve studenten van de HES ook studenten van de UVA en het zelf aanmaken werkte goed, totdat ik ook toetsen ging afnemen en het studentennummer wel erg handig zou zijn voor het koppelen in de database.
Maar het uploaden van de gebruikers heb ik nog nooit geprobeerd. Moet ik dan ook de gebruikersnaam per student opgeven?

Peter
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter Slump

Re: profielvelden

door Wijnhold Bolt -
Uploaden is betrekkelijk eenvoudig, klik op uploaden en dan even op het vraagteken voor meer info.
Je kunt ervoor kieen om bestaande info te laten staan en bv een groep leerlingen in een keer aan een klas toe te voegen.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -