Gebruikers aanmaken

Gebruikers aanmaken

door Gradus Kooistra -
Aantal antwoorden: 6

Geachte forumbezoekers,

Is het mogelijk een bepaalde gebruikers rechten te geven om gebruikers aan te maken?

Deze gebruiker mag niet als rol Beheerder krijgen omdat hij niet overige instellingen mag aanpassen.

Het is namelijk de bedoeling dat enkele personen van een school de mogelijkheid krijgen om gebruikers aan te maken. Dit scheelt mij veel tijd (3000 gebruikers verspreid over meerdere scholen (scholenvereniging)).

Alvast bedankt.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Gradus Kooistra

Re: Gebruikers aanmaken

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Los van het feit of dat nu kan of niet (dat zal wel met een vernuftige rol-aanpassing) ... ik stel voor dat je die persoon en tekstbestand laten maken waarmee je de gebruikers upload.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Gebruikers aanmaken

door Gradus Kooistra -
Het probleem hiermee is dat ik me weer moet bezig houden met de gebruikers.

We gebruiken het in een scholenvereniging met zo'n 14 scholen en 3000 tot 4000 leerlingen.

Het zou meer zijn dat een persoon per school kan zorgen voor de gebruikers voor die school. Dit scheelt mij en mijn collega veel kostbare tijd voor ons.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Gradus Kooistra

Re: Gebruikers aanmaken

door Ger Tielemans -

Je kan een nieuwe rol "gebruikersaanmaker" maken, die NIETS mag behalve dat ene. Je neemt daarbij de rol van ingelogde gebruiker als uitgangspunt. 

Ik heb eerst gewerkt met het uitbreiden van bestaande rollen, zoals cursusaanmakers, maar dat is een verwarrende keuze geweest waar ik nu weer op terugkom:

iemand is dan in de nieuwe opzet cursusaanmaker+docent+gebruikersaanmaker.

Hoe doen anderen dat?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Gradus Kooistra

Re: Gebruikers aanmaken

door Richard van Iwaarden -

Hallo Gradus,

Bij dergelijke aantallen gebruikers zou ik gaan zoeken naar een koppeling met bestaande systemen. Is dat een optie? Wij werken met een LDAP koppeling. Als een leerling bij ons wordt ingeschreven wordt zijn/haar account automatisch aangemaakt op het netwerk. Bij het verlaten van de scholen gaat de account op 'niet actief' en kan men dus ook niet meer inloggen op Moodle.

Er is dus voor mij als Moodlebeheerder geen werk aan, en op alle locaties kan men inloggen wanneer nodig.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Gebruikers aanmaken

door Gradus Kooistra -
Helaas zal dit geen optie zijn.

De basisscholen hebben allemaal een eigen server en deze staan niet met elkaar in verbinding.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -