bronnen en activiteiten gesplitste menu's

bronnen en activiteiten gesplitste menu's

door Jean-Pierre Pawlak -
Aantal antwoorden: 7

Persoonlijk vind ik de tekst van de nieuwe bronnen en activiteiten menu's in de 1.4 versie te lang.

Kan het niet eenvoudiger door de keuze te laten tussen "Bron Toevoegen" en "Activiteit Toevoegen" en dan de submenu's van Bron Toevoegen in te korten tot "Tekstpagina" -"Webpagina" - "Link" - "Map" - "Label"?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jean-Pierre Pawlak

Re: bronnen en activiteiten gesplitste menu's

door Hans de Zwart -
Dit is een lastige zaak. Ik vind de beschrijving zoals hij nu is ook wel duidelijk. In Nederland zeggen wij trouwens 'link naar' en 'link aan'. De laatste klinkt echt heel erg raar.

De lengte van de woorden breekt op mijn 1024 pixels brede scherm trouwens wel de layout. Koen bekijk de course homepage van nederlandstalig eens met de wijzigingen aan.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: bronnen en activiteiten gesplitste menu's

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Hmm, bij mij past het er (net) op. Ik ben inderdaad ook wel gevallen voor de duidelijkheid. Ik denk dat op een 800 pixels scherm het een catastrofe is (maar dat was het zowieso al met die 3 kolommen)
Ik probeer wat uit. Wat denk je van bijgevoegd voorbeeldje?

link naar is prima hoor, wordt gewijzigd.
Bijlage nieuwmenu.jpg
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: bronnen en activiteiten gesplitste menu's

door Jean-Pierre Pawlak -

De beschrijving is duidelijk maar...

  1. Een gebruiker zal, denk ik, onmiddellijk het verschil zien tussen de twee opties als  het eerste woord van de beschrijving "Bron" of "Activiteit" is. In het Engels staan die woorden helemaal achteraan en worden daarom beklemtoond, in het Nederlands staan ze 'verloren' tussen een aantal andere woorden...
  2. Kies je vervolgens voor "Bron Toevoegen" krijg je m.i. weer teveel tekst: je hebt al gekozen een bron toe te voegen, je wil alleen maar het type bron (web- of tekstpagina, link, label) bepalen. Al die werkwoorden maken deze keuze niet gemakkelijker, integendeel ...

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jean-Pierre Pawlak

Re: bronnen en activiteiten gesplitste menu's

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Ik zie bovenstaand berichtje pas na mijn postje met het screenshot. De werkwoorden weg dus. Voor de plaats moeten we het niet echt meer doen denk ik. De breedtebepalende zin is die van bestand/webpagina linken.
De werkwoorden hebben mi toch hun nut om de beginnende of experimenterende gebruiker iets te helpen bij wat hem te wachten staat: Er is toch een belangrijk verschil tussen tonen (het is er al), linken (je moet weten waar het staat) en maken (er is nog niets dus begin maar al creatief te wezen)
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: bronnen en activiteiten gesplitste menu's

door Jean-Pierre Pawlak -

Ik zie op je screenshot dat je de top van het menu al hebt aangepast.
Daar ben ik al heel tevreden mee.
De rest pas ik lokaal wel aan in resource.php

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jean-Pierre Pawlak

Re: bronnen en activiteiten gesplitste menu's

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Is iedereen met het screenshot akkoord? nog meningen?
(De wijziging zal nog een tijdje mee moeten gaan -> helpbestanden/handleidingen aanpassen! )
Gemiddelde van de beoordelingen:  -