cursusafbeelding

cursusafbeelding

door Jan Lange, de. -
Aantal antwoorden: 4
Hallo,

Niet alleen in onze huidige moodle 1.9.3 maar ook daarvoor hebben wij het volgende probleem.
Indien wij een afbeelding willen toevoegen in de cursusbeschrijving (in cursusinstellingen) zien wij de cursusmap waar je de mogelijkheid krijgt om een afbeelding te kiezen.
Indien een leerling de cursus ziet in de map cursuscategorieën is de afbeelding alleen zichtbaar als de leerling is ingelogd. Dit is logisch want de afbeelding komt uit deze cursusmap. Zonder login is de afbeelding niet zichtbaar. Wel is zichtbaar dat hier een afbeelding hoort te staan. Beter is als de afbeelding uit de centrale map komt (voorpagina). Deze is openbaar en dan ziet iedereen de afbeelding. Hoe kunnen wij dit wijzigen.

Hopelijk voldoende geïnformeerd voor een oplossing. Alvast dank.
Gr./J.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Lange, de.

Re: cursusafbeelding

door Christian Bokhove -
Ik upload een plaatje naar Site bestanden, kopieer de URL van het plaatje en plak hem als adres van het plaatje in de cursusbeschrijving.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Christian Bokhove

Re: cursusafbeelding

door Jan Lange, de. -
Dank voor je reactie.
Zal deze manier ook gaan toepassen.
(Toch raar dat de cursusbeschrijving afbeeldingen uit de cursusmap gebruikt. Waarom?)

Groet,
J.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Lange, de.

Re: cursusafbeelding

door Ger Tielemans -

Het is niet raar maar hangt samen met het beveilgen van cursussen. Alleen wie rechten heeft op een cursus krijgt de bijbehorende rechten op bronnen in een cursus. Een plaatje of andere mediabron wordt beschouwd als een bron.

Iets soortgelijks zal je overkomen als je als docent twee cursussen beheert en je denkt: "Hé die bron heb ik al in de andere cursus in gebruik, laat ik hem hier linken." Voor jou als docent werkt die link, voor de leerling niet, tenzij die ook lid is van beide cursussen.

Materiaal in map 1 (de map van de frontpage) vormt de uitzondering: daar kan iedereen die ingelogd is bij als je de link weet of ernaar kan raden. (Wij gebruiken map 1 voor het plaatsen van grote bestanden die vajer gebruikt worden en los bekeken mogen worden.)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: cursusafbeelding

door Jan Lange, de. -
Dank voor je reactie.

Een cursusbeschrijving is toch voor 'aspirant' cursisten. Deze geven een klik op een categorie en zien daar een aantal cursussen. Daar vinden ze informatie over toegankelijkheid van een cursus (sleutel, toegang gasten). Tevens docentnaam en rechts een beschrijving. Deze beschrijving is volgens mij NIET voor leden. Leden hebben namelijk een directe link in hun "mijn cursussen" overzicht. Leden zullen dus over het algemeen niet de cursusbeschrijving zien. (met uitzondering als de curusbeschrijving als blok is toegevoegd in de cursus)

Om die reden lijkt het mij handiger dat bij het invoegen van een afbeelding in deze beschrijving de afbeelding uit "map 1" komt. Zoals je duidelijk beschrijft is deze namelijk openbaar. (bij ons is deze map ook toegankelijk voor gasten).

Om die reden "raar".

Gr./J.


Gemiddelde van de beoordelingen:  -