Volgorde binnen een cursus herstellen

Volgorde binnen een cursus herstellen

door Richard van Iwaarden -
Aantal antwoorden: 6

Beste mensen,

Ik ben er al vaker tegenaan gelopen, maar nu is het helemaal drama. Een cursus in onderwerpformat met 40+ onderwerpen... en een docent is aan het slepen gegaan.

De volgorde is nu helemaal door elkaar en hoe ik ook sleep, elke keer als ik de wijzigingen weer uit zet staat het door elkaar.

Is dit nu een bug in Moodle en is er al een workaround? Moet ik het met andere browsers proberen, helpt dat? Of moet ik gewoon een export maken, de XML aanpassen en weer importeren.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Volgorde binnen een cursus herstellen

door Hans de Zwart -
Hoi Richard,

Misschien kun je proberen om de "AJAX en Javascript" in je profiel uit te zetten en dan iemand inhuren die heel veel voor je klikt? Ik vermoed dat dat naast het aanpassen van de XML van een backup de enige workaround is...

Vr. groet,

Hans
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Volgorde binnen een cursus herstellen

door Ger Tielemans -
Als je heel veel sleept: af en toe op F5 drukken. Als niet technicus: het lijkt alsof Ajax lokaal buffert en dan het opgeeft als er teveel gebufferdmoet worden..

(Je ziet het ook als je kaarten verplaatst: pas na F5 worden de nummers van de kaarten - en in weekmodel de weekaanduiding - bijgesteld.)


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Volgorde binnen een cursus herstellen

door Richard van Iwaarden -

Vaak F5 drukken maakt bij mij niets uit. Ik zie dat de bug inmiddels ontdekt en hersteld is in versie 1.9.4 maar daar zitten wij nog niet op.

Ik heb nu gedaan wat Hans voorstelde, AJAX en Javascript uitzetten en dan 4 uur gaan klikken. Toen had ik één cursus met 40 onderwerpen weer op orde... wat een drama.

Bij de overige cursussen doe ik dit niet meer... dan wacht ik wel tot de fout gecorrigeerd is.

Bedankt voor de adviezen!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Volgorde binnen een cursus herstellen

door Hans de Zwart -
Als je echt gedaan had wat ik voorstelde, dan had je iemand 4 uur laten klikken! knipoog
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Volgorde binnen een cursus herstellen

door Richard van Iwaarden -

HAHA, ja je hebt helemaal gelijk, maar ik hou mezelf verantwoordelijk in de organisatie mbt bugs in Moodle.

De vrijblijvendheid binnen Edudelta is er een beetje af. Moodle moet gebruikt worden, andere systemen die overlappende functionaliteit bieden worden gestript en niet meer ondersteund.

Als ik dan zo loop te pushen dat iedereen Moodle moet gebruiken en een docent gaat enthousiast aan de slag, maar zijn werk wordt onmogelijk door een bug... dan ondermijnt dat mijn strategische visie waarin Moodle een prominente rol inneemt...

Nu had ik een stagiair 4 uur kunnen laten klikken maar dat is dan ook weer zo... gemengd gevoel

Er is overigens een iets makkelijkere manier. De link om blokken te verplaatsen ziet er zo uit:

http://[linknaarjemoodle]/course/view.php?id=372&random=1156&section=3&move=-1&sesskey=TUGs0md3tp#section-2

id=cursus id
random=willekeurige waarde voor je blok (?)
section=het blok wat je wilt verplaatsen (bijvoorbeeld blok nummer 3)
move=het aantal plaatsen waar je het blok naar toe wilt verplaatsen (-5 is 5 plaatsen naar boven)
session= je sessieid

Wat na het # komt is een anker wat genegeerd kan worden. Op die manier kun je toch blokken ineens van plaats 38 naar plaats 2 krijgen. Echter... wat dan op plaats 2 stond gaat naar plaats 38 en dat is heel irritant. Het is een hele puzzel om met zo min mogelijk klikken alles op de juiste plaats te krijgen!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -