Lange en korte omschrijvingen van cursussen

Lange en korte omschrijvingen van cursussen

door Richard van Iwaarden -
Aantal antwoorden: 3

Moodle heeft de neiging om bij een X aantal curssen in één categorie over te schakelen op de korte omschrijvingen. De informatie over wie docent is wordt ineens weggehaald en er verschijnt een icoontje van de letter i.

Ik wil eigenlijk de volledige beschrijving houden bij cursussen. Is dit ergens in te stellen? Ik kon het namelijk nergens vinden.

Richard.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Lange en korte omschrijvingen van cursussen

door Arjen Vrielink -
Wij zijn ook een keer aangelopen tegen dat probleem en na wat rondneuzen in de code kwam ik er achter dat die limiet hard in de code staat. Als je het wilt aanpassen zul je dus in de code moeten duiken.

Op zich niet zo'n spannende aanpassing maar let op dat je goed documenteerd zodat je bij een upgrade niet voor verassingen komt te staan.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Arjen Vrielink

Re: Lange en korte omschrijvingen van cursussen

door Ger Tielemans -

/course/category.php

Het gaat om de variabele $perpage

Die wordt op meerdere plaatsen voor verschillende doelen gebruikt, dus proberen..

1. Wij zelf stellen bijvoorbeeld de zaak nu zo in dat we ALTIJD de korte omschrijving krijgen, omdat een gewone gebruiker de overschakeling van lang naar kort niet gebruikt: info is bij kort op te vragen door aanklikken

2. bij zoekacties waar ook cursuslijsten verschijnen heb ik het maximum op 1 per pagina gezet: je gaat dan door de beschrijvingen van de gevonden cursussen bladeren.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Lange en korte omschrijvingen van cursussen

door Ger Tielemans -

Nog eens verder gekeken in category.php:  

if (!$courses) {
        if (empty($subcategorieswereshown)) {
            print_heading(get_string("nocoursesyet"));
        }
// In de regel hieronder hebben we het cijfer 0 als limiet
// ipv de variable: COURSE_MAX_SUMMARIES_PER_PAGE

    } else if ($numcourses <= 0 and !$page and !$creatorediting) {

Gemiddelde van de beoordelingen:  -