Boekenlijst in Moodle

Boekenlijst in Moodle

door Sjef Kruiper -
Aantal antwoorden: 7

Ik heb het verzoek van de sectie Nederlands gekregen om het mogelijk te maken leerlingen, gedurende hun schoolcarrière, een gelezen boekenlijst aan te laten leggen in Moodle.

De wens is als volgt:
-Leerling logt in in Moodle gaat naar het vak NE en opent daar haar/zijn boekenlijst en voegt een nieuw boek toe.
-Docent zet na controle een vinkje bij betreffend boek en leerling kan boek niet meer aanpassen.
-Liefst is de lijst persoonlijk en niet in te zien door andere leerlingen

Ik heb dit forum bekeken en kom uit bij een portfolio, dat lijkt me te uitgebreid voor dit doel.

Heeft er iemand een idee of, en zo ja, hoe dit in Moodle is te realiseren?
Bij voorbaat dank,
Sjef

(Bewerkt door Koen - verwijderen opmaaktags MSWord - vrijdag, 12 december 2008, 13:48)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Sjef Kruiper

Re: Boekenlijst in Moodle

door Lieve De Sutter -
Misschien kan dat met de databank? Daar zijn een aantal mogelijkheden (die ik nog niet allemaal uitprobeerde!) om het aantal items te beperken of juist te verplichten, commentaren en beoordelingen toe te voegen. De cursisten kunnen een bijlage toevoegen... En als je met gescheiden groepen werkt en de juiste instellingen kiest kan je groepen van 1 persoon maken, zodat ze elkaars werk niet kunnen zien!
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Sjef Kruiper

Re: Boekenlijst in Moodle

door Wijnhold Bolt -
Ik denk dat ik zou kiezen voor LOGBOEK
Leerlingen kunnen tevens eventuele boekverslagen/samenvattingen of wat dan ook in het logboek opnemen.
Logboek is individueel, door de docent te becommentariëren.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Wijnhold Bolt

Re: Boekenlijst in Moodle

door Christian Bokhove -
Grappig, ik dacht dat LOGBOEK er niet meer was. Ik dacht dat er *eens* sprake van was dat de Online Opdracht die functie zou overnemen. Maar inderdaad, hij is weer terug en zeker handig in dit geval.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Christian Bokhove

Re: Boekenlijst in Moodle

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Het logboek is niet terug, het is er nog steeds en wordt in geen geval nog actief onderhouden. Het is trouwens volledig verdwenen uit Moodle 2.0.

Persoonlijk zou ik die daarom zeker niet gebruiken en de vervangende "online activiteit" met "sta herhaald insturen toe" daarvoor inschakelen.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Sjef Kruiper

Re: Boekenlijst in Moodle

door Sjef Kruiper -
Bedankt voor alle suggesties!
Ik heb ze allemaal bekeken en "online activieteit" komt het dichts bij wat we zoeken. Het enige nadeel is dat met "sta herhaald inzenden toe" de leerlingen de lijst kan aanvullen en verwijderen. Het liefst zouden we willen dat leerlingen niet kunnen verwijderen, zodat er geen boeken verdwijnen van de lijst.
Maar dit is al erg mooi en we gaan er mee aan de slag.
Nogmaals mijn dank voor het meedenken.

Groet,
Sjef
Gemiddelde van de beoordelingen:  -