Hulp??

Hulp??

door erwin van Tilborg -
Aantal antwoorden: 2
Wie kan me helpen met de installatie van Moodle. Alle hardware staat bij Alphamega hosting en mysql en php hebben de juiste versies. Ik kan geen moodledata dir aanmaken buiten de httpdocs. Dat zou geen probleem mogen zijn. Ook de rechten van moodledata staan op 777. Het install programma loopt helemaal door tot het eind en vult de database. Hierna begint het probleem:

ERROR: You need to create the directory moodledata with web server write access
Er onder verschijnt het log in scherm
(ps de rechten staan op 777!)
(dit verschijnt na de klik op "log in")

Probleem2 de config file laat zich niet lezen of downloaden dus daar kom ik niet in om het te lezen.. Meer info nodig ?? Laat het me gerust weten! Ik zou heel graag wat hulp hebben! Alvast bedankt!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op erwin van Tilborg

Re: Hulp??

door H Hak -

Ik denk aan het volgende:

config.php:

Dit is door de webserver aangemaakt dus jij bent niet de eigenaar.
je ziet dus altijd een lege config.php die niet te FTP'en is.

Bel je provider en laat dit wijzigen. Eigenlijk moest je dit vooraf handmatig aanmaken.

moodledata:

Maak een map moodledata buiten je public met de gevraagde rechten en ken na de moodleinstallatie de juiste rechten toe  (mysql).

W.S is deze map er nu wél maar heb jij geen rechten meer omdat deze aan het systeem  zijn toegewezen.

Bellen met je provider dus.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op H Hak

Re: Hulp??

door erwin van Tilborg -
Beste Hans,

Bedankt voor het advies! Het heeft me een nieuw inzicht gegeven en hiermee is het ook daadwerkelijk gelukt om Moodle te installeren.

Met vriendelijke groet,

Erwin
Gemiddelde van de beoordelingen:  -