extra (wachtwoord)profielveld

extra (wachtwoord)profielveld

door Jan Lange, de. -
Aantal antwoorden: 2
Hallo,
Bij profielvelden heb ik een extra veld aangemaakt.
Dit kan in menu beheer -> gebruikers -> profielvelden.
Dit veld stel ik vervolgens in als wachtwoord-veld.
Op een keurige manier kan een gebruiker bij profiel het nieuwe veld gebruiken. Bij het intikken zie je sterretjes zoals gewoonlijk bij wachtwoord velden.
Heel netjes want een meekijker kan zo niet het wachtwoord zien.

Echter indien je naar je profiel gaat (klik op je naam) staan hier enkele gegevens. Zo ook het nieuwe veld met leesbaar wachtwoord. Graag zie ik hier niets of ook sterretjes. Indien iemand over de schouder meekijkt ziet deze nu het volledige wachtwoord. Ook is met enkele klikken het wachtwoord te zien door een andere persoon indien iemand de computer verlaat zonder af te melden.

De instelling: 'Voor wie is dit veld zichtbaar?' helpt mij ook niet. Indien ik voor 'onzichtbaar' kies kan de leerling ook niets invoeren.

Is het mogelijk om dit extra veld niet in het profiel te tonen? en wel op het blad wijzig profiel!

Gr/J.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Lange, de.

Re: extra (wachtwoord)profielveld

door Richard van Iwaarden -

Hoi Jan,

Welke versie gebruik je? Want ik heb het zo ingesteld:

1. Veld is een wachtwoordveld

2. Veld is zichtbaar voor gebruiker

Ik zie alleen sterretjes, ook als de gebruiker inlogt en op zijn naam klikt. (Moodle 1.9.2)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: extra (wachtwoord)profielveld

door Jan Lange, de. -
Dank voor je reactie.
Met dezelfde instellingen zoals jij aangeeft zie ik alleen sterretjes op het tabblad -wijzig profiel- op het tabblad -profiel- staat het wachtwoord helaas leesbaar.
Ik gebruik versie 1.9.3 (build20081029).

Gelukkig het ergste niet maar de bedoeling was om hiermee een directe toegang te maken tot de schoolmail van de leerling (mbv script). Nu is het wachtwoord niet veilig genoeg 'opgeborgen'.


Gemiddelde van de beoordelingen:  -