Re: Programma Ned-Moove Seminar over digitale didactiek

Re: Programma Ned-Moove Seminar over digitale didactiek

door Isabelle Langeveld -
Aantal antwoorden: 12
Hoi allen,

Is er al iets gepubliceerd over het seminar van 17-9? Ik ben met name geinteresseerd in de presentatie van Frank Weissmann van NHTV.

Gr,
Isabelle
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Isabelle Langeveld

Re: Programma Ned-Moove Seminar over digitale didactiek

door Hans de Zwart -
Hoi Isabelle,

Frank had een presentatie gedeeld op GoogleDocs. Ik heb hem gemaild met de vraag of hij de URL nog even wil opsturen. Zodra ik die heb, geef ik hem door.

Mijn presentatie vind je hier:
http://blog.hansdezwart.info/2008/09/17/moodle-and-digital-pedagogy/

De presentatie van Wim de Boer is te groot als bijlage bij deze post. Je kunt hem (voorlopig) hier downloaden.

Vr. groet,

Hans
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Programma Ned-Moove Seminar over digitale didactiek

door Christian Bokhove -

Hoi Hans,

Kun je die dan hier posten. Ben ook zeer geïnteresseerd in Franks presentatie.

Grt
Christian

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Christian Bokhove

Re: Programma Ned-Moove Seminar over digitale didactiek

door Hans de Zwart -
De URL van de presentatie van Frank Weissman is:

http://docs.google.com/Present?docid=dcm3j43k_208gk8587fx

Veel plezier ermee: het is een interessant verhaal.

Vr. groet,

Hans
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Programma Ned-Moove Seminar over digitale didactiek

door Isabelle Langeveld -
Ha, dank je wel. Nog wat onduidelijk wat ze nu precies in Moodle en in Natschool doen. Waarom zou je allebei gebruiken?

Gr,
Isabelle
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Isabelle Langeveld

Re: Programma Ned-Moove Seminar over digitale didactiek

door Hans de Zwart -
Frank moet me maar corrigeren als ik het niet goed heb, maar volgens mij is N@tschool de ELO van de hogeschool en werd verwacht dat ze het daarin zouden doen. N@tschool heeft alleen niet de mogelijkheid om calculated questions te gebruiken en die waren wel nodig...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Programma Ned-Moove Seminar over digitale didactiek

door Ger Tielemans -
Het zelfde speelt op menige Fontys Hogeschool: officieel N@tschool, maar als je echt wat met studenten wil doen kiest men Moodle. Dat ligt niet aan N@tschool, maar aan het feit dat men het (onderwijs)model van N@tschool niet gevuld kan krijgen, omdat er geen formele beschrijvingen van het onderwijs op papier beschikbaar zijn met voldoende details ("de business-rules") voor het vullen van dat model. Omdat Moodle geen curusoverstijgend model heeft, heb je daar geen last van. Ik zou het dus niet in de termen betere/slechtere elo willen benoemen. 
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Programma Ned-Moove Seminar over digitale didactiek

door Isabelle Langeveld -
Aha, dank jullie wel voor de verheldering goedkeurend.

Een beetje iets anders: ik was gister op het seminar over Sharepoint van Learning Valley. Daar heb ik gevraagd of je Sp als CMS zou kunnen gebruiken in combinatie met Moodle als ELO. Koppelingen waren mogelijk volgens Oscar Vonder. Zijn daar voorbeelden van bekend? Zou wel heel raar zijn om een Microsoft product aan ons vrije blije Moodle te koppelen...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Isabelle Langeveld

Re: Programma Ned-Moove Seminar over digitale didactiek

door Ger Tielemans -

Nee hoor, helemaal niet raar: Moodle ontbeert nog steeds een echte CMS.. We hebben de koppeling aan Sharepoint ook overwogen voor de Scholingsboulevard (via offerte van firma Wortell), totdat de directie besloot een nieuw systeem te laten bouwen door de voormalige Baan ICT-afdeling ("Educator").

Ook willen we nog steeds Moodle ECHT koppelen aan  de commerciële schooladministratie Magister, bijvoorbeeld via webservices, maar noch wij noch andere ELO's (minstens drie andere) vinden gehoor bij Magister: het enige wat zij aanbieden is hun ingebouwde speelgoed-ELO: in de woorden van Magister-medewerkers: voorlopig geen partij voor mensen die al een echte ELO gebruiken.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Programma Ned-Moove Seminar over digitale didactiek

door Isabelle Langeveld -
Zo zo toe maar, een heel nieuw systeem. Wat gaat er gebeuren met dat Educator? Komt dat ook op de markt of houdt de directie dat voor zichzelf? En wordt het helemaal op maat gemaakt voor koppeling aan Moodle, zodat je vanuit Moodle bestanden uit het CMS kunt koppelen met één (of 2) fijne muisklik?

Gr,
Isabelle
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Programma Ned-Moove Seminar over digitale didactiek

door Christian Bokhove -
Volgens mij zou Frank ook heel geïnteresseerd zijn in het gebruiken van algebra applets in SCORM formaat in Moodle. knipoog
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Isabelle Langeveld

Re: Programma Ned-Moove Seminar over digitale didactiek

door Hans de Zwart -
Deze discussie is afgesplits van het originele Ned-Moove nieuwsbericht en is verplaatst naar het open forum.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -