Frames gebruiken

Frames gebruiken

door R E -
Aantal antwoorden: 2

Ik heb de volgende kwestie.

Ik gebruik een frameset met een banner-, navigatie- en een Moodle-frame. Moodle laadt dus in een frame van een frameset. Dit is gedaan om eigen linkjes enz. erbij te kunnen plaatsen. Ik wil alleen dat de banner- en navigatie frame verversen na inloggen om zodoende links die alleen voor cursisten zijn bestemd aan te bieden.

Ik wil Moodle zo weinig mogelijk geweld aandoen en kan me voorstellen dat anderen dit ook al eens gewild hebben, vandaar dat ik het hier ook even neerleg.

Hoe kan ik dit het beste realiseren?

Bij voorbaat dank,

Mark

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op R E

Re: Frames gebruiken

door Ger Tielemans -

In een leeromgeving moet het mogelijk zijn voor de leerling of docent om:

  • een bookmark te zetten in je browser (favorieten)
  • alle letters op het scherm te vergroten als je slechtziend bent (versie 1.5 van Moodle wordt vooral opdit punt opgeschoond... Het rose thema van Martin zelf voldoet aan deze eis, maar andere thema's zijn locaal deze functie soms kwijtgeraakt..

Ik heb geen verstand van frames of zo, maar heb me laten uitleggen dat beide vitale opties dan lastig te implementeren zijn? Klopt dit?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op R E

Re: Frames gebruiken

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Er wordt enorm aan gewerkt om de voorpagina van Moodle zo soepel als een vakpagina te maken. Misschien kun je anders gaan denken en je materiaal binnen de bestaande Moodleomgeving aanbieden in plaats van op een scherm er rond?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -