Moodle-on-a-stick

Moodle-on-a-stick

per Joan Queralt -
Nombre de respostes: 9
Imatge Traductors
Ingredients:
1 sistema window$ (per a Linux no sé si hi ha res, però la cuina és experimentació, oi?)
1 llapis USB de 256 o, millor, de 512.
1 servidor de pàgines web dinàmiques: Apache2+php5+mySql+myphpadmin molt compacte i que no sobreeixi del plat: WOS Portable o bé Uniform server
1 Moodle (naturalment)
es pot guarnir amb altre programari php: wikis, alguna cosa per a blogs, etc
Preparació:
  1. cal baixar-se el programari, que normalment ve comprimit en forma de zip, descomprimir-lo en local i instal·lar-lo al llapis que, pèviament haurem posat a escalfar a la boca USB
  2. primer instal·lem el server, en el nostre cas WOS. És molt fàcil, només cal dir a tot que sí, però vigilant que l'instal·lem a la unitat on estigui connectat el llapis (sigui la I, la J, la H, etc).
  3. Un cop instal·lat el provem: des de l'explorador de window$ anem a la unitat i a dins una carpeta J:\wos_1.1.1, p.ex, busquem un programa anomenat Start, fem clic a sobre i se'ns engegen els servidors. Apareix una finestreta anunciant-nos que Apache i php+mysql estan en marxa: hem transformat el nostre llapis en un potent servidor de pàgines web dinàmiques. Per provar que tot va bé obrim aquesta adreça al navegador: http://localhost/start/ i hem de veure-hi la pàgina web del projecte WOS.
  4. copiem Moodle, que prèviament haurem descomprimit al disc dur, dins la carpeta www, paral·lela a la que per defecte arrenca J:\wos_1.1.1\www
  5. assegurant-nos que el server està funcionant anem al navegador i escrivim aquesta adreça: http://localhost/moodle/
  6. si tot va bé (que hi anirà) arrencarà el programa d'instal·lació típic de Moodle en el qual només cal seguir les passes.
  7. quan ens demana l'ubicació de les carpetes diem a tot que sí i quan ens demana les dades de connexió a la base de dades hem de posar:
    tipus de BD
    mysql
    dbhost
    localhost
    nom de la BD
    moodle (si cal, crear-la des de phpmyadmin)
    usuari
    root
    contrasenya
    en blanc
  8. es continua la instal·lació normalment i finalment podrem veure una cosa bonica i flairosa semblant a aquesta:
    moodleonastick
  9. Compte!: si al canviar de màquina canvia la lletra de la unitat USB on endoleu el llapis (el més freqüent del món) no podreu engegar-lo perquè el fitxer de configuració us buscarà fitxers en una altra unitat o lletra. Cap problema: editeu el fitxer J:\wos_1.1.1\www\moodle\config.php de manera que a dirroot (directori arrel) i a dataroot(directori de dades) us quedi sense lletra: $CFG->wwwroot = 'http://localhost/moodle';
    $CFG->dirroot = '\wos_1.1.1\www\moodle';
    $CFG->dataroot = '\wos_1.1.1\www/moodledata';
    Haver-ho sabut i ho haguessim canviat al fer la instal·lació (proveu-ho)

Suggeriments de presentació:
No sé massa bé per a què pot servir portar a la butxaca el nostre Moodle sense que ningú més hi pugui entrar.
Però se m'acuden algunes aplicacions (no massa útils): treballar amb Moodle en llocs on no tinguem connexió a Internet: podrem fer activitats i preparar cursos que, en acabat, podrem restaurar en un sistema en xarxa. Una altra: fer proves de noves versions de Moodle (jo hi tinc la 1.6) o de nous mòduls sense "embrutar" el disc dur amb coses rares. I segur que n'hi ha d'altres, però básicament serveix per a què els moodlers ens ho passem bé, que ja ens toca.

Bon profit!
Nota: aquesta recepta no té cap mèrit: la idea és dels grans xefs Xavier Belanche i Jordi Vivancos. Jo només en sóc el cuiner
En resposta a Joan Queralt

Re: Moodle-on-a-stick

per Ludo (Marc Alier) -
Guai,
puc provar la recepta amb un IpodMini de 6GB? ^^
Ludo
En resposta a Ludo (Marc Alier)

Re: Moodle-on-a-stick

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
Et sobraran gigues per desar-te una pila de vegades Somrient
En resposta a Joan Queralt

Moodle-on-a-stick, quina és la millor combinació?

per Josep M. Fontana -
Tinc una instal·lació local de Moodle basada en Xampp que em funciona molt bé. Vaig provar també d'instal·lar-ne un al llàpis de memòria amb WOS portable però va ser un desastre. Al final em va acabar esconyant fins i tot el funcionament de Xampp al disc dur. Això era abans que el Joan ens digués quina era la solució per evitar conflictes d'unitats però després de l'experiència el que vaig fer va ser esborrar WOS de la unitat extraible i tot va funcionar bé novament.

Ara he vist també als fòrums en anglès que hi ha gent utilitzant també WAMP5. La meva pregunta és, hi ha gent que tingui experiència amb aquests sistemes funcionant en un llàpis de memòria? Quin recomanarieu? Personalment, de tots els que he provat, el que m'agrada més és XAMPP però no em queda clar si també pot funcionar tan bé com suposadament funciona WOS en un llàpis de memòria (sembla que WOS portable està dissenyat específicament per llàpis de memòria).
En resposta a Josep M. Fontana

Re: Moodle-on-a-stick, quina és la millor combinació?

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
Només he treballat amb el WOS i no sé els altres com van. Però el passat juliol vaig fer unes sessions de demo de Moodle i, com que no teníem un servidor a mà, les vaig fer sobre el llapis. Tret de la velocitat d'accés, que era el factor limitant, la resta va anar perfectament i vam veure totes les possibilitats de Moodle perquè al llapis hi tenia un curs restaurat i plenament operatiu on vam fer wikis, fòrums, etc.
Si semblava que estàvem a phobos!dolent
En resposta a Joan Queralt

Re: Moodle-on-a-stick

per Ferran Garcia Escobar -

Hola amics,

Estic fent proves amb el wos i el moodle 1.8 i, perdoneu la meva ignorància, però tinc dues dificultats que ara us exposo:

1- Si baixo el paquet wos portable amb el moodle a dintre, el moodle m'apareix ja instal·lat i configurat i no sé de quina manera puc entra com administrador perquè no ho he creat jo. Què puc fer per trobar el login i la contrasenya del moodle?

2- Si instal·lo el moodle després del wos portable, tal com expliques Joan, em trobo que no sé com crear la carpeta moodle des de phpmyadmin perquè sempre he treballat via web i mai en local. Algun tutorial o alguna suggerència?

tipus de BD
mysql
dbhost
localhost
nom de la BD
moodle (si cal, crear-la des de phpmyadmin)
usuari
root
contrasenya
en blanc

Moltes gràcies i salutacions a tots,

Un altra malalt de Moodle

En resposta a Ferran Garcia Escobar

Re: Moodle-on-a-stick

per Miquel Escarrà -
Ferran,

No l'he instal·lat mai d'aquesta manera. Si ja està instal·lat i pots obrir un client mysql, suggereixo que cerquis a les taules de dades (em sembla que és la taula user) i deixis el mot de pas de l'usuari admin len blanc; a partir d'aquí t'identifiques i crees un mot de pas que coneguis.

Trobo estrany que el paquet no informi de l'usuari administrador del Moodle que crea.

I com en algun comentari anterior, haver-se d'endur un Moodle amb un llapis, amb els servidors de BD, el PHP, l'Apache instal·lats, és molt poc productiu, fora que hagis de fer una demostració. Una solució al treball compulsiu és l'eXe Learning: pots preparar moltíssim material i enviar-lo com a paquet scorm.

Miquel
En resposta a Miquel Escarrà

Re: Moodle-on-a-stick

per Ferran Garcia Escobar -

Gràcies Miquel,

Ja ho he solucionat! He ficat phpMyAdmin dintre del pendrive i he creat la taula 'moodle' y he pogut finalitzar la instal·lació.

Si vols que et digui la veritat, no sé encara la utilitat exacta que li donaré perquè potser afegiré algun altre programa dins el llapis...

Molt agraït pel suggeriment dels paquets scorms, ho provaré!

Salutacions,

Ferran