Moodle zonder e-mail

Moodle zonder e-mail

door Peter Rennspies -
Aantal antwoorden: 3

Is het mogelijk om gebruikers aan te maken zonder e-mailadres.

Bij ons op school hebben alle leerlingen een inlogcode voor het schoolnetwerk. Ik wil graag dat alle leerlingen met dezelfde code in Moodle kunnen inloggen. In eerste instantie wil ik dat doen door alle leerlingen via een tekstbestand in te voeren, later ga ik mij wel verdiepen in LDAP, enz. Mijn probleem is echter dat de leerlingen geen e-mailadres van school hebben en volgens mij is een e-mailadres wel verplicht. Heb ik dat goed begrepen en hoe los ik dit op?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter Rennspies

Re: Moodle zonder e-mail

door Kris Gonnissen -
Als je de leerlingen via een tekstbestand invoert, kan je ze probleemloos allemaal hetzelfde e-mailadres (bv. niemand@onzemoodle.be) geven. Later kunnen de leerlingen dan zelf een correct e-mailadres in hun profiel inbrengen.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: Moodle zonder e-mail

door Peter Rennspies -
Bedankt voor deze bruikbare tip. Hoe simpel kan het leven zijn!
Is er ook een manier om leerlingen bij de eerste keer inloggen te verplichten om een e-mailadres in te vullen?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter Rennspies

Re: Moodle zonder e-mail

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Niet dat ik weet. Wanneer ze zich aanmelden bij een cursus, krijgen ze wel de uitnodiging om hun profiel aan te passen, maar bij onze eerste jaars bijvoorbeeld hebben slechts een 40-tal van de 300 leerlingen dat spontaan gedaan (sinds september tot nu) Ik kan je verzekeren dat het ergerlijk is. Volgend jaar terug iedereen zelf een account aanmaken - zich aanmelden op een beveiligde website moeten ze toch ook kunnen knipoog
Gemiddelde van de beoordelingen:  -